Mesa 5i25

Moderator: Moderators

Plaats reactie
koen smidt
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2015 02:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Mesa 5i25

Bericht door koen smidt »

Even een korte 'sanity check':

ik heb bij eusurplus.com (onder andere) een Mesa 5i25 kaartje gekocht. Een paar dagen geleden is het pakketje aangekomen, vanavond eindelijk tijd om te gaan spelen!

Nu trek ik het kaartje uit de verpakking, en deze past niet! :shock:
Ik dacht wel wat te weten van PCI interfaces, maar deze heb ik nog nooit gezien. Ik neem dan ook aan dat het om een fabrieksfout gaat? Dus dat de achterplaat simpelweg omgekeerd is?

10193

Wat denken jullie? Terugsturen? Zelf proberen om te draaien?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Mesa 5i25

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Heb ik weer :evil: zou ik denken.
Maar hij lijkt niet op die van Mesa
Afbeelding
Ik zou er eerst es een mailtje aan wagen.

Dat bracket kun je zeker niet losschroeven ?
En deze bracket lijkt ook nog es korter.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
koen smidt
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2015 02:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mesa 5i25

Bericht door koen smidt »

Heb ik weer :evil: zou ik denken.
Yup :P

Zojuist wat moed bij elkaar geschraapt en met wat moeite het plaatje omgekeerd.
Dus ik dacht: mooi, kan ik toch verder vanavond 8)

Echter:
10195
Helaas!

Toch eerst maar eens een mailtje sturen inderdaad, meestal als er een plaatschaar nodig is bij het plaatsen van electronica, doe ik iets fout :P
Gebruikersavatar
jacksat
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 jul 2014 10:52
Locatie: Oostende

Re: Mesa 5i25

Bericht door jacksat »

Echter:
10195
Helaas!

Toch eerst maar eens een mailtje sturen inderdaad, meestal als er een plaatschaar nodig is bij het plaatsen van electronica, doe ik iets fout :P



Je kan kiezen tussen een hoge en lage bracket bij het bestellen en ik denk dat je een lage nodig hebt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Mesa 5i25

Bericht door DaBit »

Dat-ie er verkeerd om zit is slordig. Magoed, busjes los, omdraaien, busjes weer vast, klaar.

Dat-ie niet past is wel raar. Die brackets zijn knap standaard. De low-profile versie, dus de variant voor in zo'n klein dekstopkastje, is volgens mij korter dan wat er op je eerste foto te zien is. Dat lijkt me niet het euvel. Maar je foto laat ook net niet zoen hoe het er aan de bovenkant van de bracket uit ziet.

Ach, anders dit bracket even verbouwen en Filipe vragen of-ie je een andere wil sturen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Mesa 5i25

Bericht door Damocles »

Ik wil ook zo een MESA kaartjes aankopen.

Hoe is jou verhaal afgelopen? Raad je eusurplus aan?

Groetjes en alvast bedankt
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mesa 5i25

Bericht door hainjedaf »

DaBit schreef:Dat-ie er verkeerd om zit is slordig. Magoed, busjes los, omdraaien, busjes weer vast, klaar.

Dat-ie niet past is wel raar. Die brackets zijn knap standaard. De low-profile versie, dus de variant voor in zo'n klein dekstopkastje, is volgens mij korter dan wat er op je eerste foto te zien is. Dat lijkt me niet het euvel. Maar je foto laat ook net niet zoen hoe het er aan de bovenkant van de bracket uit ziet.

Ach, anders dit bracket even verbouwen en Filipe vragen of-ie je een andere wil sturen.
Dat is niet zo raar bart,

Ze hebben de kaart in een bracket van een kabel gemonteerd. Daar zit de slot hoger.

Overigens die dingen zijn zelden standaard. Ik heb hier VGA kaarten met losse Low/standard profile slot platen.
Geen enkele slot plaat past op een andere kaart dan waarbij hij geleverd is. Zelfs bij videokaarten met zelfde chipset van zelfde fabrikant. Zodra er maar een letter in de naam afwijkt, kloppen de maten niet meer. Soms op mm....
Heel irritant.
Alternatief kan zijn om zoiets te bestellen:
http://www.amazon.com/Motherboard-Paral ... l+parallel

De LPT kabel kan je eruit schroeven. de bracket op je 5i25 plaatsen en dan de kabel in de oude bracket draaien om de interne header van je 5i25 te gebruiken
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
koen smidt
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2015 02:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mesa 5i25

Bericht door koen smidt »

Ik heb het opgelost door met een vijl een blindplaatje zoals ze in de computerkast zitten vóór het plaatsten van een kaart, met de hand op maat te veilen :P

@damocles aangezien ik het zelf heb opgelost verder geen contact meer gezocht met eusurplus. Op de verkeerde bracket na, wat denk ik een fout van Mesa zelf is, verder prima ervaring met eusurplus. Ik geloof dat DaBit ook positief is over deze club. Succces!
Plaats reactie