TB6560 met Mach3 2.0

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Vincent1979
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mar 2012 22:27
Locatie: Goes

TB6560 met Mach3 2.0

Bericht door Vincent1979 »

Hallo Heren CNCers...

Zal eerst kleine introductie doen,
Mijn naam is Vincent en woon in Goes, Mijn grootste hobby is scheepsmodelbouw, daarvoor heb ik
sinds kort een cnc aangeschaft, Is een home build cnc machientje met aansturing een TB6560 driverboard,
Na aanschaf van de week heb ik hem gelijk getest, Werkte nog niet naar behoren (moest alles nog instellen)
Maar dat te zijde, Gisteren draaide alles nog, hij reageerde op (software JOG en toestenbord)
Vandaag zet ik hem aan om Home switchen in te stellen maar doet niks,
Als mach3 niet opgestart is brand voedings lampje normaal, Als mach3 opgestart is en voordat ik
reset indruk doet ie het ook nog, Zodra ik dus reset indruk gaat voedings lampje knipperen.....
Ook fan draaid met inpulsen, Als ik met pijtjes toetsen de cnc wil bedienen gaat hij met schokken,

Al geprobeert poort instellingen te wijzigen maar zonder resultaat... PC meerdere malen opnieuw opgestart ook zonder resultaat,
Mach3 opnieuw geinstalleerd en ingesteld volgens de documentatie mocht ook niet baten...
Op internet is weinig te vinden over deze rare storing,

Wie heeft hier enig idee wat zou kunnen zijn..... ????

Alvast bedankt voor uw reactie..

Foto van driverboard :

Afbeelding

Foto van mijn cnc :

Afbeelding2015-09-19 22.24.28 by Vincent H, on Flickr
tweety
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 17:59
Contacteer:

Re: TB6560 met Mach3 2.0

Bericht door tweety »

Hoe hoog is je voedingsspanning ?
Vincent1979
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mar 2012 22:27
Locatie: Goes

Re: TB6560 met Mach3 2.0

Bericht door Vincent1979 »

Hoi Tweety,

Heb zojuist de voeding vervangen voor de motoren en draaid weer :lol:
Ik vermoed zodra Mach3 wou starten dat het board te veel van de voeding trok (12v max 3amp)
Nu hangt er een omgebouwde ATX voeding (350w) achter en lijkt het opgelost te zijn....

Mvg

Vincent,
Plaats reactie