5 axis Breakout Board Interface ST-V2

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maike_1990
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2016 17:01
Locatie: België Bilzen
Contacteer:

5 axis Breakout Board Interface ST-V2

Bericht door Maike_1990 »

Hallo allemaal,

Ik beschik over een Breakout Board Interface ST-V2. Ik ben nu bezig met het aansluiten van het board. Nu las ik hier en daar dat de eindschakelaars altijd normaal gesloten worden aangesloten!? Maar dat men een weerstand ertussen moeten hangen. Klopt dit of zit dit automatisch in het board geïntegreerd? Sorry als het een domme vraag is! Maar ik ben bezig met het bouwen van een 3 assige freesmachine, voor mijn eindwerk. En de tijd begint serieus te dringen dus elk uur wat ik mij uitspaar is zeer welkom!

http://www.omc-stepperonline.com/downlo ... Manual.pdf
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: 5 axis Breakout Board Interface ST-V2

Bericht door benkr »

In het aansluitschema staan alleen schakelaars getekend, hoeft dus niet meer te zijn (weerstand niet nodig dus)
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: 5 axis Breakout Board Interface ST-V2

Bericht door mjeuring »

NO of NC zijn de meningen over verdeelt. Persoonlijk zou ik zeggen NC, zodat als de eindschakelaar/kabel kapot gaat er geen signaal is en je een veilige situatie hebt.
Wat in jouw geval belangrijker is. Is dat je een NPN moet hebben. Pas als je de uitgang aan de nul legt ziet het boardje het. Groot voordeel, wat de meeste boardjes kunnen maximaal 5 volt aan en de meeste inductieve schakelaars (PNP) geven 24V
Plaats reactie