Aasluiten break out board

Moderator: Moderators

danny vroonen
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:46
Contacteer:

Re: Aasluiten break out board

Bericht door danny vroonen »

Ik meet op de plus 5V maar 1.5V kan het daar aan liggen
hobbyfrees
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 nov 2011 15:29
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Re: Aasluiten break out board

Bericht door hobbyfrees »

Dat kan. Zit er toevallig bij de bob een usb kabel bij.

Heeft mijn kaartje wel om vanuit de pc extern 5v te leveren.

Wellicht ligt het daar aan.
danny vroonen
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:46
Contacteer:

Re: Aasluiten break out board

Bericht door danny vroonen »

neen enkel parralel
Ik heb er juist een andere voeding aangehangen die 14V geeft maar het blijft 1.5
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Aasluiten break out board

Bericht door benkr »

Wanneer je op een punt wat met 5V behoort te worden gevoed 14V aansluit dan is de kans heel groot dat je iets opblaast, daar kan elektronica lang niet altijd tegen. Het gevolg is dan dat deze elektronica zich gaat gedragen als een soort van kortsluiting, die 1,5V is dan heel goed verklaarbaar, als je meer stroom kunt leveren zal die spanning best nog wat oplopen maar op een gegeven moment komt er rook, en nog wat verder zelfs vuur.
danny vroonen
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:46
Contacteer:

Re: Aasluiten break out board

Bericht door danny vroonen »

het bob mag 12v hebben maar mijn eerste voeding gaf maar 9v
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Aasluiten break out board

Bericht door Breaker »

De driver DIR kan ook getest door er 5V op te zetten vanuit een externe 5V voeding. Aansluiten op de DIR- en DIR+ dan naar X10 (of Y of Z want het lijkt voor alle drie assen hetzelfde te zijn?), loshalen en opnieuw naar X10. Nu zou het in de andere richting moeten lopen.

In het algemeen moet ik zeggen dat het erg moeilijk te volgen is wat je doet, gedaan hebt en wilt doen. 't Is toch een forum, dus grotendeels afhankelijke van je eigen beschrijving wat je terugkrijgt, dat gedeelte heb je in eigen hand... Het is bijvoorbeeld pas duidelijk dat je met Mach3 werkt nadat je het terloops meldt, het driver model komt van een foto en welke BOB gebruikt wordt is ook niet helemaal duidelijk.

Verder zou je de regio/woonplaats in het profiel kunnen zetten, misschien is er wel een mede forumlid die in de buurt woont en eens een keertje over de schouder wil meekijken.

Er is zat hulp te krijgen hier, dus probeer je over je frustratie heen te zetten en wat duidelijker te zijn, zou zonde zijn als je het hierdoor opgeeft.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Plaats reactie