Andere controller

Moderator: Moderators

rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Andere controller

Bericht door rjmulder »

Dank je wel voor de "waarschuwing" ik ga dan gewoon voor de 57CNC versie.
Al die connectoren die er op zitten is ook wel handig dan zijn de kabels ook allemaal netjes weg te werken en houd het ook overzichtelijk.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Andere controller

Bericht door benkr »

Ik heb naar de motordrivers zgn. bandkabel gebruikt die ik met het bijbehorende connectortje op de Pokeys aansluit, en aan de andere kant dan direct op de driver aansluit.
Die kun je er bij bestellen, maar ik kan er ook wel een aantal voor je regelen (hoop ik toch), laat maar weten of je ze wilt en hoe lang ze moeten zijn (dan maak ik ze alvast op lengte), ik denk dat ze voor 4,25 Euro verzendkosten bij jou zijn, maar het kan ook 7,25 Euro worden, dat ligt er aan hoe veel je er wilt en hoe ik ze kan inpakken.
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Andere controller

Bericht door rjmulder »

Bedankt voor het aanbod ik zal eerst eens kijken wat ik hier allemaal nog heb liggen aan kabel en connectoren.
Die rode voor de eStop weet je toevallig wat voor 1 dat is?
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Andere controller

Bericht door rjmulder »

Pokeys57CNC is besteld en betaald.
Als het binnen is maar eens kijken als het spul aan de gang te krijgen is :)
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Andere controller

Bericht door Kjelt »

De echte originele e-stop switches zijn van Eaton , de M22 series.
Google maar eens, wel wat prijziger.
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Andere controller

Bericht door rjmulder »

Dank je wel voor de tip maar op dit moment ga ik niet nog meer aanpassen, het gaat me nu er alleen om dat de cnc het weer gaat doen achter een andere pc.
Als er weer meer tijd is en ik verder weet hoe ik het wil hebben komt er waarschijnlijk wel een andere kast voor de besturing.
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Andere controller

Bericht door rjmulder »

Kjelt schreef: 24 jun 2018 22:42 De echte originele e-stop switches zijn van Eaton , de M22 series.
Google maar eens, wel wat prijziger.
Niet alleen de prijs is anders, de kwaliteit ook ;-)
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Andere controller

Bericht door Kjelt »

Ja denk het ook maar ach weet je die zijn voor industriele toepassingen 24/7 bedrijf.
Voor je thuismachine mag het best iets minder zijn.
E-stop gebruik je een paar keer in je leven maar dan moet ie het wel doen :lol:
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Andere controller

Bericht door rjmulder »

Vandaag de PoKeys57CNC ook binnen gekregen net als een ssd voor die pc nu dus eerst de zooi over zien te krijgen naar ssd.
Daarna is de PoKey aan de beurt :)
hoeby
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 mar 2014 08:08
Contacteer:

Re: Andere controller

Bericht door hoeby »

Sorry dat ik het oudere draadje ophaal.
Maar ik bevind me nu in exact dezelfde situatie als waarin jij hebt gezeten.

Mijn CNC wordt nu aangestuurd door een win XP machine met LPT poort, maar deze geeft met regelmaat blue-screens.
Had nog een Win10 64-bit machine staan. Een LPT kaartje erin gesleuteld, maar helaas. Na wat google kwam ik erachter, dat dit ook geen succes gaat worden. Er moet dus iets verandert gaan worden. En daarbij ligt nu de gedachte om het lpt breakboard eruit te gooien.
Want mocht de Win10 machine in de toekomst ook aan vervanging toe zijn, dan denk ik dat het met een USB kaart eenvoudiger is om een vervangende PC te vinden.

Jij geeft aan een pokey te gebruiken.
Met alle kennis ervaring die je er nu mee hebt, zou je dat dan weer doen, of zou je voor iets anders gaan?

Ook aan anderen die dit lezen. Wat zouden jullie adviseren.
Een lpt breakboardje was niet zo duur, een paar tientjes en klaar. Maar de USB boards zijn een stukje prijziger, dat ik graag in 1x de juiste keuze maakt
Ik gebruik mach3 op een win10 64bit machine, deze wil ik graag behouden
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Andere controller

Bericht door Markus »

Mach3 no longer works in Windows 10 as of version 1803. For anyone running Mach3 on Windows 10, after installing the latest Windows 10 update (1803), Mach3 will no longert run. It still works on version 1709, so disable updates before 1803 gets installed, or start looking for an alternative to Mach3
Can Mach3 run on 64 bit?
yes it is perfectly possible to run Mach3 on 64 bit OS's, what will NOT run is Machs parallel port, that requires 32bit Windows7 or earlier.22 Mar 2020
Ik zou zeggen installeer een dual-boot op je PC met een 2de windows versie of koop een HD wissel bay and ram er een andere boot schijf in als je gaat CNC'n

Greezt,

Markus
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Andere controller

Bericht door benkr »

Markus schreef: 14 mar 2021 18:46
Mach3 no longer works in Windows 10 as of version 1803. For anyone running Mach3 on Windows 10, after installing the latest Windows 10 update (1803), Mach3 will no longert run. It still works on version 1709, so disable updates before 1803 gets installed, or start looking for an alternative to Mach3
Can Mach3 run on 64 bit?
yes it is perfectly possible to run Mach3 on 64 bit OS's, what will NOT run is Machs parallel port, that requires 32bit Windows7 or earlier.22 Mar 2020
Ik zou zeggen installeer een dual-boot op je PC met een 2de windows versie of koop een HD wissel bay and ram er een andere boot schijf in als je gaat CNC'n

Greezt,

Markus
Ik heb een Windows10/64 PC met daarin een werkende parallelle poort, als je de juiste kaart koopt dan heeft die een driver voor Windows10, geen probleem.
Wat wel een probleem is, is dat Mach3 niet met deze combinatie wil werken, loopt vast bij het installeren van de Mach3 plug-in, niet op 1 PC, maar op meerdere uitgeprobeerd, ook met meerdere Mach3 versies.
en als je moet kiezen tussen USB of ethernet, kies dan ALTIJD voor ethernet, ik ken meerdere systemen die met USB niet betrouwbaar werkten en met Ethernet probleemloos, zelfs een Pokeys57CNC had daar last van. De enige kaart de ik ken die echt goed met USB werkt is de Leafboy77.
hoeby
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 mar 2014 08:08
Contacteer:

Re: Andere controller

Bericht door hoeby »

Het is ook niet het probleem dat windows 10 niet met de paralelle kaart overweg kan, dat werkt zonder problemen.
Zoals je omschrijft, wil mach 3 er niet mee samen werken.

Dankjewel, ik zoek nog even verder naar reactie/adviezen.
Want een breakboard voor paralelle kaart was maar een paar tientjes.
Een pokeycnc is geen paar tientjes meer. Als het die gaat worden, moet ik ook zeker zijn dat ik daarna niet tegen tientallen andere dingen aanloop dat er nog meer dingen vervangen/geïnvesteerd moet worden.
Plaats reactie