Hoe moet ik mijn motoren aansluiten zonder brandgevaar ?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Hoe moet ik mijn motoren aansluiten zonder brandgevaar ?

Bericht door skillalot »

Zoals jullie weten is mijn 4e as op mijn stappenmotorkaart doorgebrand. Gelukkig was dit de A-as, en niet de X Y of Z. Dus als ik het de volgende keer goed aansluit is er een aardige kans dat ik er nog iets mee kan doen.

Ongetwijfeld had ik deze vraag beter eerst kunnen stellen voordat ik iets ging proberen, maargoed.
Hoe sluit ik mijn motoren aan?
Ik heb stappenmotoren van stappenmotor.nl en wel de "34LC066-050-8W-SB12-2.8" (bovenste Nema 34 motor)
En nu ik dit nummer opzoek zie ik ineens een heel mooi PDFje met hoe ik hem aan moet sluiten en maak ik daar al uit op dat wat ik gedaan heb gewoon heel fout is :oops: :mrgreen: :oops:

Mijn kaart (MC433 4 axis 10A PWM van SOC Machines) is unipolair en heeft per as de volgende aansluitingen waar ik de volgende draden op aangesloten had...
DC+ --> Oranje, wit, bruin, geel
A --> Zwart
B --> Rood
C --> Groen
D --> Blauw

Ik dacht dat het zo moest aan de hand van een schematje wat hier op het forum rond zwierf.
Maar als ik nu het PDF'je zie op stappenmotor.nl: http://www.stappenmotor.nl/Datasheets/S ... 0Serie.pdf, had ik hem dan zo aan moeten sluiten?
DC+ --> Rood, Zwart, Bruin, Oranje
A --> Yellow
B --> Blue
C --> Green
D --> White

Ik kan er niet echt heel wijs uit worden, want in de PDF hebben ze het niet over DC+, A, B, C, en D, maar over +V, A+, A- , B+ en B-...

Wie kan me uitleggen hoe ik mijn motoren unipolair aansluit?

met vriendelijke groet
Sascha
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hoe moet ik mijn motoren aansluiten zonder brandgevaar ?

Bericht door Erik »

skillalot schreef:DC+ --> Rood, Zwart, Bruin, Oranje
A --> Yellow
B --> Blue
C --> Green
D --> White
Dat is 'm zoals 'ie aangesloten moet worden.

Het schema uit de datasheet van je driver (pagina 9 komt overeen met het schema van je motor. Nu nog de kleurtjes sorteren zoals je gedaan hebt en het zou moeten werken. Een waarschuwing bij het schema wat hier rondzwerft om niet klakkeloos de draadkleuren over te nemen was op z'n plaats geweest.
Gr.

Erik
Plaats reactie