fusion 360: ontwerp exporteren naar dxf

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cracktor
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2016 21:17
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

fusion 360: ontwerp exporteren naar dxf

Bericht door cracktor »

Hallo allemaal,

Ben nu enige tijd bezig in fusion 360. Fijn programma, valt een hoop te leren. Nu heb ik een ontwerp getekend (demontabel kratje) dat ik bij iemand in mijn netwerk uit wil laten frezen. Zou dan het ontwerp in een dxf bestand aan willen leveren.
Hier blijf ik al een tijdje in hangen; als ik de schets afzonderlijk exporteer dan krijg ik ook allemaal afzonderlijke bestanden, maar zou deze ook graag zelf op een plaat multiplex rangschikken. De tutorials over CAM gaan meestal niet uit van het exporteren van DXF maar van een machine die met fusion samen werkt. (of hoe je dat ook zegt)
Verder zie ik meteen al lijnen in de schets die ik er niet in moet hebben; betekend dit dat ik de schetsen overnieuw moet maken?
Dus samengevat:
Wat is de beste manier om alle onderdelen op een vlak te rangschikken en dan naar dxf te exporteren?
En wat is de beste manier om de schetsen/dxf bestanden te controleren en waar nodig aan te passen?

Hopelijk geen hele domme vraag; zoals ik al zei zit er nu een beetje vast in, als iemand een tutorial weet of ander topic dan hou ik me ook graag aanbevolen!
Alvast dank.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11015
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: fusion 360: ontwerp exporteren naar dxf

Bericht door DaBit »

Dat is relatief lastig als de schetsen niet voldoen.

Misschien kun je via een 'Drawing' bereiken wat je wil. File->New drawing from design, je aanzichten plaatsen met schaal 1:1, eventueel lijntjes aanpassen voor zover dat lukt, en exporteren als DWG. Dat is geen DXF, maar komt in de richting en is met Draftsight of Inkscape ofzo wel te converteren als het moet.

En anders de onderdelen zelf door CAM heen jagen en met G-code bij die iemand uit je netwerk aankomen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: fusion 360: ontwerp exporteren naar dxf

Bericht door FSSF »

Hoe het precies in Fusion ging weet ik niet meer maar zal ongeveer gelijkwaardig aan Inventor zijn. Ik zou van elke paneel/plank een block van de sketch maken en deze kopieren/openen in een nieuwe part wat je volledige plaat multiplex moet voorstellen. Wanneer je alles genest heb een ''export as dxf'' uitvoeren. Zorgen dat je recht op de plaat aankijkt anders kun je rare resultaten krijgen.
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: fusion 360: ontwerp exporteren naar dxf

Bericht door carlo »

Plaats reactie