Hoe krijg ik deze mate voor elkaar? (fusion360)

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Hoe krijg ik deze mate voor elkaar? (fusion360)

Bericht door stef stuntpiloot »

Ik ben gefrustreerd, fusion360 werkt weer eens tegen! Ik probeer de volgende verbinding tussen onderdelen te maken:

- Linear karren aan pushrods
- Pushrods aan endeffector

Maar hoe ik het ook probeer hij blijft alles door elkaar gooien. Ik zat te zoeken naar een optie om de endeffector vlak te houden ten opzichte van het bed maar die optie zit er niet in, mis ik iets?

De frustratie is mede omdat in Solidworks dit 2 minuten werk was maximaal en in Fusion geef ik na een uur op omdat het nog niet gelukt is.

Dit gebeurt er als ik probeer een verbinding te maken:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Hoe krijg ik deze mate voor elkaar? (fusion360)

Bericht door Bjornski1976 »

Kan je niet de joint functie gebruiken en dan kiezen voor Ball.

https://help.autodesk.com/view/fusion36 ... 75A174C67A

Ik weet wel van Inventor dat soms tijdens bewegingen het gehele dingen kan flippen. Hiertegen kan je een mate gebruiken t.o.v. het onderste vlak met een variabel afstand.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe krijg ik deze mate voor elkaar? (fusion360)

Bericht door serum »

Kan je hem niet alignen en dan een ass build joint in ball erop zetten? Als je dit per stuk doet, dan zou het moeten werken toch? Eens.. Maten in SW is makkelijker.. :) Maar normaliter teken je vanuit ieder positie naar de volgende; je bouwt het object op vanuit 1 tekening.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe krijg ik deze mate voor elkaar? (fusion360)

Bericht door DaBit »

Ik vind die joints in Fusion ook niet erg prettig werken, en ik heb vaak hetzelfde gedoe als jij hebt.

Maar los daarvan: heb je tenminste 1 deel van de keten bewegende onderdelen op 'fixed' gezet? Dat scheelt vaak al een hoop.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Hoe krijg ik deze mate voor elkaar? (fusion360)

Bericht door stef stuntpiloot »

Yep, ik heb 2 rigid groups, de printer in zijn geheel en de endeffector met kogels. De pushrods zijn losse onderdelen (1 stuk). Het zou al helpen als je net als bij SW een parallel mate zou kunnen bepalen.als in: de endeffector zal altijd gelijk blijven aan het bed.
Plaats reactie