Artcam Pro error main.exe stopped working

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DjPablo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:04
Locatie: Waalwijk

Artcam Pro error main.exe stopped working

Bericht door DjPablo »

Hallo allen,

Ik ben net nieuw hier een ook nieuw op het gebied van CNC.
Heb sinds deze week een kleine frees machine waarvan ik nergens kan ontdekken welk model het is.
Er staat alleen CNCEST op en meer niet. Maar om dat te achterhalen zal ik in een ander deel van dit Forum moeten zijn. Heb alleen nog niet gevonden in welk deel van het forum.

De vraag die ik hier heb is dat nadat ik Artcam Pro heb geinstalleerd krijg ik na opzetten nieuw, geef formaat op dan komt het scherm waarin ik kan werken, maar zodra ik welke tool ook aan klik vrijwel gelijk de melding krijg: main.exe stopped working.
Kan alleen op ok klikken en het programma sluit.
Computer waarop ik het geinstalleerd heb is Windows 7home(32Bit systeem), 4 giga ram en dual processor elk van 1.3 gigherz.
Schijf grootte 1 terra waarvan slechts 10% in gebruik is door Windows ,cnc software(Mach3), microsoft office 2003 en microsoft essentials. verder staat er niets op aangezien ik dit systeem puur en alleen voor de cnc wil gebruiken.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Waardoor het komt dat ik deze foutmelding krijg?
Of weet iemand een ander programma, ik wil in eerste instantie beginnen met leren om via cnc tekst in hout en plexiglas te graveren.

Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.
Een dag zonder Muziek is een verloren dag
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Artcam Pro error main.exe stopped working

Bericht door serum »

Even een directe vraag; is het een officiele licentie of een 'gekraakte' versie?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Artcam Pro error main.exe stopped working

Bericht door audiomanics »

Toen was het stil... En Pro schaf je ook niet even aan. Maar ook bij de officiële versies die ik heb zitten bepaalde virusscanners wel eens in de weg.. De sentinel dongle is een vrij eigenwijs stuk vreten.
Dus ik zeg: je virusscanner gooit een paar bestanden weg. Het zijn geen virussen maar zijn door DelCam op die lijst gezet. Zoek maar eens naar de ACQ.dll... (onder andere)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
DjPablo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:04
Locatie: Waalwijk

Re: Artcam Pro error main.exe stopped working

Bericht door DjPablo »

Antwoord op serum: het is een versie die meegeleverd is op de cd, buiten dat het de error main.exe stopped working geeft, krijg ik ook allerlei script fouten....ik vermoed dat ik een "rommel" cd gekregen heb via de man van marktplaats.

antwoord op audiomanics: mijn virus scanner stond actief, dus als ik de scanner uit schakel en dan opnieuw installeer zou het beter moeten gaan? Zal dat vanavond gaan proberen.

Ben nu aan het stoeien om Mach 3 goed ingesteld te krijgen...ook dat lukt niet erg, heb wel de manual van internet van de mach site, maar dat is een hele pil waar ik nu mee bezig ben.

Via internet een beetje zitten googlen, de machine die ik heb is of een 2015T of een 3020T, maar beide modellen komen niet voor op de meegeleverde cd.

Wordt knap lastig om het ingesteld te krijgen.
Een dag zonder Muziek is een verloren dag
Gebruikersavatar
DjPablo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:04
Locatie: Waalwijk

Re: Artcam Pro error main.exe stopped working

Bericht door DjPablo »

Net wederom geprobeerd om Artcam pro v 7.00 te installeren maar nu met de virus scanner uit.
Zodra ik iets klik is het "programma reageert niet", foutmelding zoals hier beschreven en weg is het.

Ik denk dat het idd een gekraakte versie is aangezien ik een of andere patch moet draaien.
Ik hou hier niet zo van en gebruik alleen gelicenseerde software.

Ga kijken of er een beter , zo wie zo goedkoper, programma bestaat wat geschikt is om mee te graveren in hout en plexiglas.

Ik heb al DeskEngrave gevonden, maar daar zijn de mogelijkheden beperkt....wat ik in eerste instantie heb gezien, werkt wel makkelijk, maar tekst die je kan editen is vrij recht toe recht aan.

Heeft iemand een suggestie waar ik naar kan gaan zoeken met meer functies dan in DeskEngrave?
Een dag zonder Muziek is een verloren dag
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Artcam Pro error main.exe stopped working

Bericht door zeeschuim »

vcarvepro of desktop
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
DjPablo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:04
Locatie: Waalwijk

Re: Artcam Pro error main.exe stopped working

Bericht door DjPablo »

zeeschuim schreef:vcarvepro of desktop
Dank je wel, wat ik zo zie en gelezen heb is de Cut2D precies wat ik zoek voor hetgeen ik wil doen/maken.
Heb de Trial versie gedownload om te zien of ik er mee overweg kan.
Een dag zonder Muziek is een verloren dag
Gebruikersavatar
DjPablo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:04
Locatie: Waalwijk

Re: Artcam Pro error main.exe stopped working

Bericht door DjPablo »

zeeschuim schreef:vcarvepro of desktop
Super tip van jou! Ik ben vanacht tot 2 uur bezig geweest met de trail Cut2D en verschillende tutorials gedaan, jammer dat je in de trial de toolpath functie niet kan gebruiken om je veranderingen op te slaan.
Maar zodra ik de Mach3 software goed heb weten in te stellen en ik mijn 2015T cnc machine correct kan aansturen zal ik zeker de licentie kopen.
Nogmaals dank je wel!
Een dag zonder Muziek is een verloren dag
Plaats reactie