hoe maak ik dit in artcam?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: hoe maak ik dit in artcam?

Bericht door audiomanics »

Swets schreef: dat rode klopt dat...2x 50,70?

hmm hoe werkt dat floodfill.... als ik de circel van 30 selcteer en ik doe floodfill met blauw...wordt heel me scherm blauw?
Euh.. ik lees toch echt 7,5/50 ... 50/70 50/50.... een driehoek zonder onderkant dus...
Floodfill doe je in 2D Je gebruikt toch wel het goede icoon? dat gekantelde vector-rechthoekje met deat verfblikje? Dan wordt alleen dat cirkeltje gevuld...
Volgorde is wel belangrijk...

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: hoe maak ik dit in artcam?

Bericht door Swets »

nee dus...eikel dat ik ben...deed het met het bitmap verfblikje...

ik ga het weer proberen.... zal me toch een keer lukken...
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: hoe maak ik dit in artcam?

Bericht door Swets »

gelukt, maar wat ik nu anders gedaan heb weet ik eigenlijk niet....
ik geloof dat ik alleen combine een keer op iets anders gezet heb, en toen weer terug? zal nog een kijken....
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
cor
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:29
Locatie: Arendonk Belgie
Contacteer:

Re:artcam MANUALS

Bericht door cor »

Mischien heb je hier iets aan ArtCam Pro Refrence Manual v8.0 (PDF)
ArtCam Jewelsmith users guide
ArtCam Jewelsmith: What new in v8.1
ArtCam Pro Tutorials
te downloaden op deze link http://digfablab.wikispaces.com/ArtCam"
Rene
Berichten: 302
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:20
Contacteer:

Re: hoe maak ik dit in artcam?

Bericht door Rene »

audiomanics schreef:komt ie:
File -> new ---- width 100, height 100
open Create Circles: (we tekenen 3 cirkels, een van 85 rond een van 30 rond en een van 25 rond)
vul in bij x:50, y: 50, vink create with arcs aan en vul voor de diameter resp 85, 30 en 25 in... tussendoor druk je op create.
Nu gaan we wat hulplijnen maken
Lijn 1: open Polyline creation. Vul bij x:50 en y:50 in en druk op add (je ziet nog niets want dit is het beginpunt)
nu x:00 en y:50 en dan add.. (je hebt nu de hulplijn voor het doorsnijden van de cirkels straks)
Druk op Close.
Lijn 2: open Polyline creation. Vul bij x:7.5 en y:50 in en druk op add ....nu x:7.5 en y:70 en dan add.. nu x:50 en y:70 en dan add.. nu x:50 en y:50 en dan add.. Druk op Close. Dit is de vorm van de helling.
Lijn 3: open Polyline creation. Vul bij x:7.5 en y:50 in en druk op add ....nu x:50 en y:70 en dan add.. nu x:50 en y:50 en dan add.. Druk op Close. Dit is de helling.
Selecteer de 85mm cirkel en ga in de node-editingmode (pijltje met punt) Ga op de groene punt staan die de horizontale lijn kruist, en rechts-klik. selecteer Cut Vector.. Selecteer nu de cirkel van 25mm en doe het zelfde.
Selecteer de 30mm cirkel en floodfill die met bijv blauw..
Ga nu naar de two-rail sweep. Selecteer de 85mm cirkel en wijs die aan als toprail (select). Selecteer de 25mm cirkel en wijs die aan als bottomrail.
Selecteer de brug (Lijn 2) en wijs die to aan cross-section (add crosssection) Selecteer de helling (lijn 3) en wijs die aan de Z-control Vector toe. Vink het hokje Exact Height aan.
Onderin selecteer je bij Combine de keuze Add en druk je op calculate .. een malig.
Dubbel klik nu op de blauwe kleur en vul daar voor het paaltje in: startheight: 40 en druk op merge high.
Voor het gaatje: startheight:00 en druk op merge low..
Freesbestandje maken kun je zelf wel??

Kees
Heldere uitleg! Is in een keer gelukt, maar..... hoe maak ik er eentje in spiegelbeeld? Het lukt me maar niet om er eentje met een helling in de andere draairichting te krijgen. (zodat ze op de kop in elkaar passen.)
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: hoe maak ik dit in artcam?

Bericht door audiomanics »

lijn 3 spiegelen, al eens aan gedacht? (de helling dus)

kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Rene
Berichten: 302
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:20
Contacteer:

Re: hoe maak ik dit in artcam?

Bericht door Rene »

Hmm.. ja logisch. Had ik al geprobeerd. Kennelijk toen iets niet goed gedaan, want nu is het wel gelukt.
Bedankt.
Plaats reactie