Pokeys + mach3, hoge CPU load?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Pokeys + mach3, hoge CPU load?

Bericht door skillalot »

Ik loop op werk tegen een probleempje aan, heb het al gemeld bij pokeys zelf, maar misschien weet iemand sneller een werkende oplossing.

Een CNC plasma snijder met mach3 en twee pokeys 57E modules heeft een constante cpu load van boven de 95% zodra mach3 gestart wordt. Deze machine kan ik even niks meer op testen verder.

Een andere machine die als proefopstelling is gebruikt heeft maar 1 pokeys 57E module, en hiervan is de cpu load constant rond de 40%.
Als ik hier de pokeys plugin verwijder en mach3 opnieuw start is de cpu load van mach3 maar 2%. Zodra we met geladen plugin de netwerkkabel van de pokeys 57E eruit trekken zakt de cpu load ook meteen terug naar 2%.

Ik gebruik de laatste mach3 versie en de laatste plugin versie van pokeys.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, of iets vergelijkbaars meegemaakt? Volgens mij zijn er genoeg mensen die wel meer pokeys modules aan de pc hebben hangen zonder problemen?
Ik kan er via google ook weinig over vinden, alleen een bericht uit 2012 van iemand, met een antwoord van pokeys dat ze er naar gaan kijken.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2440
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pokeys + mach3, hoge CPU load?

Bericht door hainjedaf »

Misschien je USB drivers opschonen?

er zijn programma's om alle geregistreerde USB apparaten weer te geven en evt uit deze lijst te wissen.
Heb je al eens geprobeerd om enkele- zo niet alle USB drivers (van zowel USB apparaten als USB poorten)
te deïnstalleren (vb met CClean).
Na deïnstallatie vooral niet vergeten om met een USB-device-enumerator list programma de apparaten
te verwijderen.

Daarna de recentste drivers downloaden en installeren, alvorens de apparaten aan te koppelen.

(het gebeurt windows nog al eens dat er combinaties van VB oude DLL's en nieuwe drivers in willekeurige combinatie geïnstalleerd raken. Geeft veel onstabiliteit.)
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Pokeys + mach3, hoge CPU load?

Bericht door skillalot »

Ik werk met ethernet, niet via USB. En de pc is net nieuw, staat geen rommel op.
Ik heb een reactie van polabs zelf ook inmiddels, heb een aangepaste plugin gekregen waarin de communicatie snelheid aan te passen is, misschien dat dat iets scheelt.
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Pokeys + mach3, hoge CPU load?

Bericht door skillalot »

En dat scheelt, communicatie met de nieuwe plugin van high op medium gezet, en cpu gebruik schiet van 46% naar 2%.
Opgelost :P
Niels
Donateur
Berichten: 947
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:40

Re: Pokeys + mach3, hoge CPU load?

Bericht door Niels »

Hoe snel zijn je toets-interpretaties nu?
Snel genoeg dat je met een ijlgang vlak voor je werkstuk stopt of blijf je op veilige afstand? :lol:
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Pokeys + mach3, hoge CPU load?

Bericht door skillalot »

Ik merk geen verschil in reactietijd. En noodstoppen hebben we een noodstop voor.
En het is ook een plasmasnijder, in principe zit je altijd boven je werkstuk, en niet er voor.
Plaats reactie