Laser controller Verbeteringen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
JTD
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 mei 2014 20:13

Laser controller Verbeteringen

Bericht door JTD »

Al enige tijd ben ik aan het uitzoeken of ik de lasermachine kan verbeter door bijv. een andere controller te monteren.
Vooral zou ik de snelheid willen verbeteren. Nu zie ik als ik bijv. kleine letters graveer dat deze minder diep in bijv. het hout gelaserd zijn dan de wat dikkere/grotere letters.
Dit lijkt me te komen omdat de laserbuis niet snel genoeg naar de gewenste laservermogen gaat. Ook zie je bij wat testen met hogere snelheden aan de rand een radius van oppervlakte naar de gewenste diepte. Daaraan kun je dus zien dat de laserbuis niet snel genoeg de benodigde laser vermogen kan leveren.
Kan nu wel mooi graveren alleen gebruik ik wat lagere snelheden.

Ik kan nergens gegevens vinden over de snelheid van de laserbuis. alleen van de laser voeding daar kan ik iets vinden.
<_1m (Time from the TTL signal is given to the output current up to 90% pre-setting current.)

Ook kan ik vinden dat mijn laser controller (MPC6515) een analoog signaal gebruikt voor het aansturen van de laser voeding.
De wat nieuwe laser controllers gebruiken:
Digital laser control signals:
(1) Differential output, TTL level, drive capability 20 mA
(2) PWM frequency 2K-5K for adjustable
(3) PWM duty ratio is 1% ~ 99%, adjustable
(4) PWM value is up to 4.5.

Verder ben ik graag van LaserCut 5.1 af en gebruik maken van Laserworks. die kan beter overweg met een dual head laser en die heeft een library.

Zijn er mensen die mij misschien op weg kunnen helpen?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Laser controller Verbeteringen

Bericht door audiomanics »

Heb jij dan een dual head (= dual lasertube)?
Zelf ben ik heel content met mijn LO-X7 (= AWC708C) Die kan ook meerdere lasers aansturen.
Ik durf haast te beweren dat mijn eigenbouw laser het op durft te nemen tegen de kleinere trotecs.. (niet die met ceramic-core want die buisjes zijn niet te krijgen en zoooooo duur..
Maar voor een eenvoudige CO2 glasbuis heb ik absoluut niets meer te wensen.
Overigens werkt die LO-X7 met LaserCAD en ja, dat is ook chinese software.. Wel betrouwbaar maar het heeft zo zijn eigenaardigheden.. Maar die zijn eenvoudig te omzeilen..
Zoek hier op het foren maar eens naar de Käser...
Overigens is die machine, voor zover ik weet nu drie keer nagebouwd, geheel of gedeeltelijk..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
JTD
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 mei 2014 20:13

Re: Laser controller Verbeteringen

Bericht door JTD »

Bedankt Kees voor je reactie.

Inderdaad heb ik een dual laser een 60w en een 100w laserbuis.
Zelf zit ik te kijken naar de controller RDC6332G (http://en.rd-acs.com/products.aspx?Type ... t3:50101:3)
Maar gaat de reactie snelheid van de laserbuis dan ook omhoog denk je? ten opzichte van de leetro MPC6515.
Dus ook kleinere letters graveren mogelijk met hogere snelheid? zeg 350mm/sec.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Laser controller Verbeteringen

Bericht door audiomanics »

Ik ken die controller niet, maar op mijn machien kan ik (met een vergrootglas) goed leesbare letters maken van 0,2mm hoog (ja, drie regels boven elkaar op de zijkant van een ansichtkaart... theoretisch) En dat bij 500mm/sec..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
JTD
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 mei 2014 20:13

Re: Laser controller Verbeteringen

Bericht door JTD »

Echt waar :shock: dat haal ik niet.
Ik zal het draadje van de bouw van jou machine eens terug lezen om te kijken welke voeding en merk laserbuis u gebruikt.
dat zou wel een verbetering zijn. Eens zo snel klaar als mij.
Plaats reactie