PoKeys57CNC CNC Interface

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: PoKeys57CNC CNC Interface

Bericht door DaBit »

Alleen de gewone Pokeys56/57 via de (C-)API, voor het paneeltje op de draaibank. Dat was amper ingewikkelder dan 'hello world'.
Het pulse engine heb ik niet gebruikt, maar dat ziet er ook niet erg ingewikkeld uit om te gebruiken.

Maareuh: PERL, MySQL? Meen je dat serieus, of moet het alleen leuk klinken?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: PoKeys57CNC CNC Interface

Bericht door DaBit »

Ik heb die PokeysLib gebruikt: https://bitbucket.org/mbosnak/pokeyslib
Ik gebruik dat om potmetertjes en encodertjes uit te lezen en ledjes te laten branden enzo. In mijn Emco8 topic staat er wel wat over.

Magoed, het protocol kun je ook zonder die library gebruiken; dat is vrij goed beschreven en je hebt de sources van die library om te spieken. Al zou ik eerder tegen die pokeyslib aan kletsen via XS.

Wat je met een RDBMS moet is mij een raadsel omdat je niet vele meer hebt dan een paar simpele tabellen, MySQL is voor een RDBMS best vlot maar in absolute zin ontzettend sloom, en PERL lijkt me ook al een vele malen minder handige keuze dan een mengeling van C en Python. Magoed, jouw feestje.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: PoKeys57CNC CNC Interface

Bericht door DaBit »

Mjah, goed, als jij vind dat het de beste oplossing is voor je dan moet je het doen.

Ik denk dat je jezelf onnodig veel ellende op de hals haalt, en dat zeg ik omdat ik de geintjes 'pokeys gebruiken vanuit eigen software', 'machineassen sturen vanuit extern script', 'videostream van camera capturen', 'videostream processen', 'op basis van de uitkomsten machine sturen, data dumpen' al gedaan heb. En met zowel PERL als MySQL kan ik ook overweg dus 'wat de boer niet kent vreet-ie niet' is hier ook al niet van toepassing. Al ben ik er wel vrij zeker van dat ik er minder ervaring mee heb dan jij; ik probeer er juist zoveel mogelijk van weg te blijven.

Maar ik vind het altijd wel leuk als je nu 'Wanou? Ik zal dat eigenwijze jong es mores leren' denkt en zo hard je tanden erin zet dat je straks een heel knap stukje software hebt :P
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie