Gebruiken van een ups noodstroom voorziening

Moderator: Moderators

John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Gebruiken van een ups noodstroom voorziening

Bericht door John Sellis »

[/quote]dat snap ik allemaal, alleen dat doorrollen kan ik niet plaatsen cq zette me op het verkeerde been.

Overigens kan ik met m'n oude besturing van af een bepaald punt herstarten door met de frees boven dat punt te gaan hangen. Da's best handig, staat op m'n wensen lijstje voor Bert E.[/quote]

Ja oke mach 3 kan terugspoelen dus ik kan heel makelijk paar mm terug. Want als de plasma een storing heef (ook bij stroomuitval) stopt mijn machine met lopen en wacht tot de plasma weer is ontstoken.
Linki
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 dec 2009 13:20
Contacteer:

Re: Gebruiken van een ups noodstroom voorziening

Bericht door Linki »

Ik begrijp de voorkeur voor deze oplossingen niet zo, als je het ook eenvoudig kan voorkomen met een voorrangsrelais.

http://www.hager.nl/producten/energiedi ... roup212005
Voorrangsrelais
Het voorrangsrelais voorkomt dat bij gelijktijdig inschakelen van meerdere verbruikers met hoog vermogen (bijvoorbeeld een verwarming van warmtepomp of kookplaat) de elektrische installatie overbelast raakt en de hoofdbeveiliging van het energiebedrijf aanspreekt. De spoel van voorrangsrelais ED183 wordt in serie geschakeld met het apparaat dat de hoogste prioriteit heeft. Bij het inschakelen van dit apparaat, verbreekt het uitgangscontact en wordt het apparaat met de lagere prioriteit uitgeschakeld via een magneetschakelaar. Apparaten met een lagere prioriteit moeten geschikt zijn voor stroomonderbreking.
zoekterm voor ebay: Current Sensing Relay
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Gebruiken van een ups noodstroom voorziening

Bericht door John Sellis »

Linki schreef:Ik begrijp de voorkeur voor deze oplossingen niet zo, als je het ook eenvoudig kan voorkomen met een voorrangsrelais.

http://www.hager.nl/producten/energiedi ... roup212005
Voorrangsrelais
Het voorrangsrelais voorkomt dat bij gelijktijdig inschakelen van meerdere verbruikers met hoog vermogen (bijvoorbeeld een verwarming van warmtepomp of kookplaat) de elektrische installatie overbelast raakt en de hoofdbeveiliging van het energiebedrijf aanspreekt. De spoel van voorrangsrelais ED183 wordt in serie geschakeld met het apparaat dat de hoogste prioriteit heeft. Bij het inschakelen van dit apparaat, verbreekt het uitgangscontact en wordt het apparaat met de lagere prioriteit uitgeschakeld via een magneetschakelaar. Apparaten met een lagere prioriteit moeten geschikt zijn voor stroomonderbreking.
zoekterm voor ebay: Current Sensing Relay
Omdat het niet werkt. Omdat ik 20 apparaten heb die niet tegelijk aan kunnen. En boven springt de HOOFDSTOP er uit en niet een groepje.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11033
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Gebruiken van een ups noodstroom voorziening

Bericht door DaBit »

Het kan wel, als je zo'n ding in de groepenkast verwerkt. Want plasmasnijder in de hal, droger op de zolder of ergens anders een eind weg levert anders wel een lang verlengkabeltje op. Maar je zou ooit kunnen overwegen om een paar 'hoogvermogenapparaten'-groepen aan te maken die door zo'n ding geschakeld worden.

Met domotica zou je ook wel wat moeten kunnen doen. Iets dat je kunt programmeren met iets in de geest van 'INDIEN (fasestroom > 30A) DAN (schakelkastje bij droger UIT, schakelkastje bij lasapparaat UIT) anders (schakelkastje bij droger AAN, schakelkastje bij lasapparaat AAN)'. Zeker weten dat het bestaat, maar of het kostprijs- en ellendetechnisch ook interessant is, is een tweede.

UPS is nog zo'n verkeerd idee niet. Plakband ja, maar een betaalbaar stukje plakband dat je lokaal neer kunt zetten, binnen 5 minuten aangesloten hebt, en niet elders 'datdoetieandersnooit' ellende veroorzaakt.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat automaten niet gemaakt zijn om een 'oneindig' aantal keren ploef te zeggen. Na 5, 10 , 20, 30 keer worden ze wat gammel, kun je ze niet meer terugzetten, en moet je alsnog het elektriciteitsmannetje bellen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Gebruiken van een ups noodstroom voorziening

Bericht door Bjornski1976 »

Misschien weer een rare opmerking van mij maar goed hier komt ie. Waarom maak je geen gebruik van een aantal zonnepanelen.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Plaats reactie