UCCNC probing screen en macros

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UCCNC probing screen en macros

Bericht door skillalot »

Alleen de prijs van uccnc zal niet een doorslaggevende factor zijn om een subforum te openen...
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: UCCNC probing screen en macros

Bericht door flex »

Ik denk dat UCNC er best bij mag.
Voor mij als aanstaande freeser die zich sterk afvraagt welke sw (en hw) hij bij z'n bestelde router wil gebruiken (en hw upgraden). Ik mis op dit forum dan wel UCCNC als info bron met eigen sub forum.
Ik probeer nu LinuxCNC en UCCNC met elkaar te vergelijken, zeker qua hardware mogelijkheden.

EdingCNC heeft afgedaan op het gebrek aan ondersteuning voor een laser op de CPU5nnn bordjes, en de nieuwe 760 (of 670?) vind ik erg prijzig, en overspect voor de toepassing.

Tot heden moeilijk te doorgronden. Lijkt dat alles en iedereen op TTL niveau werkt (ieks!)
Heb nu wel door dat de LPT nog altijd word gebruikt wegens latency. Maar dat de UTP/ethernet optie in opkomst is.
Zelfde met bv de breakout boards (7i76 met name) achter de Mesa 5i25.... doet dit ook aktief iets of kan je net zo goed klooien om de draadjes vanaf de LPT kabel uit te splitsen naar de drivers e.d.
Vind de honderdzoveel euro voor een veredelde kroonsteen wat duur...
Bij de UC300eth-5lpt van UCCNC geld het zelfde. gaan ze ook weer naar lpt breakout boards voor de aansluitingen.

Kan verder aan mij liggen... maar ik mis op YT wel filmpjes die tonen hoe de HW feitelijk is aangesloten op de drivers, limit switches e.d. en dan ook op de PC en het instellen van alle i/o's voor die setup. met uitleg van het nut van zo'n breakoutboard achter een 5i25 of UC300eth...
PScript
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2009 23:12

Re: UCCNC probing screen en macros

Bericht door PScript »

Op CNCRoom.com is de UC300ETH nu te koop met een breakout board (UB1), de combo heet UC300ETH-UB1. De info over deze combinatie komt langzaam los op het internet.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1674
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: UCCNC probing screen en macros

Bericht door kawarider »

Als ik dit draadje teruglees, dan zou wat mij betreft best een subforum aangemaakt mogen worden.
Eding is fantastisch maar duur
Mach3 een flipperkast in een doodlopende weg.
Mach4?
Linux schrikt toch een hoop mensen af
Uccnc lijkt me toch zeer interessant. Thc voor plasma schijnt hier goed op te werken.
Daarnaast zie ik hier niemand met de goedkope chinese controllertjes werken.

Beetje kip en ei verhaal eigenlijk.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3722
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: UCCNC probing screen en macros

Bericht door andrefc101 »

Subforum voor twee....
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: UCCNC probing screen en macros

Bericht door John Sellis »

kawarider schreef:Als ik dit draadje teruglees, dan zou wat mij betreft best een subforum aangemaakt mogen worden.
Eding is fantastisch maar duur
Mach3 een flipperkast in een doodlopende weg.
Mach4?
Linux schrikt toch een hoop mensen af
Uccnc lijkt me toch zeer interessant. Thc voor plasma schijnt hier goed op te werken.
Daarnaast zie ik hier niemand met de goedkope chinese controllertjes werken.

Beetje kip en ei verhaal eigenlijk.
Ja dan wil ik voor mach 4 een subforum hebben en wil er ook 1 voor plasma snijders! zo kun je wel eindeloos subforums aanmaken

Hou het maar bij hoe het nu is. uccnc heeft zich in de het laatste jaar wel ontwikkelt maar iedereen heeft zo zijn eigen controller met eigen software.

Mij bevalt cs- lab controller perfect ( mooie op 24v dc) nooit problemen mee gehad.
Mach3 voldoet bij mij prima op mij:
Freesbank (colinbus)
Plasmasnijder icm kjelberg pa-s25w en neuron thc (die ook door uccnc kan worden gebruikt)
draaibank

dus multifunctioneel en kan met alles zo overstappen op mach4. Maar ben ik te bang voor want het moet wel meteen werken omdat ik de kost er mee moet verdienen! dus wacht nog ff tot de winter!
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1674
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: UCCNC probing screen en macros

Bericht door kawarider »

En Benny? Wil het een beetje vlotten?
Plaats reactie