tekst frezen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Henk.B
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2015 07:56

tekst frezen

Bericht door Henk.B »

Hallo alle
de vraag is over tekst frezen
programma mach3 /artcam 2017
heb sinds kort 3 nieuwe drivers geinstalleerd merk microstep
werkt goed .
maar nu graveer ik met een graveer frees 20graden 02
kies een conical daarvoor stel alles goed in maar tijdens het graveren van de tekst verspringen de letters
de ene letter is dan wat hoger de andere staat dan weer wat lager dus de tekst staat dus niet op een lijn
genomen maatregel velocite wat lager gezet help wel een beetje

wat doe ik fout of zie ik wat over het hooft wie weet raadgroetjes Henk
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: tekst frezen

Bericht door audiomanics »

Dat kan alleen maar stapfouten of een losse koppeling betekenen.
Bij Mach 3 bestaat ook nog de mogelijkheid dat je door bepaalde pulsbreedtes van deze effecten krijgt, (heb ik ooit eens ergens gelezen, ik ken Mach3 verder niet)
Voor stapfouten:
Controleer of alles mooi soepel loopt, je acceleratie niet te hoog staat voor je motoren, of de stroom door de motoren niet te laag staat afgesteld (gewone stappenmotoren mogen best wel warm worden)

(Stapfouten zijn te elimineren met closed-loop-systemen.. Die kan je voor ca 150 euro per stuk scoren. Dan heb ik het over de 2nM Leadshine Hybrid-steppers/drivers.. Ja, dat kost wat maar dan heb je ook wat.)


Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: tekst frezen

Bericht door javanree »

Is de mach3 configuratie wel aan de nieuwe drivers aangepast? Mogelijk hebben de nieuwe drivers andere puls timings? Staat meestal het nodige over in de driver datasheet , anders bij leverancier de juiste Mach3 settings opvragen voor die drivers.
Plaats reactie