4 assige controller en motortjes

Moderator: Moderators

Plaats reactie
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

4 assige controller en motortjes

Bericht door diepchess »

Even op zoek naar welk kaartje handigst is en of 2 verschillende voltages voor verschillende nema's niet probleem is. Ook welke nema's handigste zijn voor z en y-as van de gantry.

Voor lichtgewicht gantrietje ben ik al richting 2x 25mm kogelomlopen op de X as aan het kijken van 1.2 meter lengte ongeveer.
Daarvoor kan ik nema34's gebruiken die ik al heb liggen incluis elke nema zijn eigen voeding van 350 watt en motordriver.

Dan wil ik 4 assig kaartje, heb nu alleen 3 assige kaartjes.

Welk kaartje is daar handigste voor en kan die verschillende voltages van verschillende motors hebben?

Bij die nema23's heb ik dan geen motordrivers - heb alleen motordrivers hier voor die nema34's.
Welke zijn een aanrader daar?

Z-as vermoed ik is net onder of rondom de 7 kilo.
Da's incluis kress en ATC alvast meegerekend, die er pas besteld wordt als ik denk dat de gantry goed nauwkeurig beweegt.
Heb 2.1 kilo voor kress gerekend en 1 kilo voor de ATC.

Welk motortje is daarvoor handigst om te gebruiken? Nema23? Zo ja hoeveel amps en hoeveel Nm is handigste als minimum?
In die 7 kilo is die nema23 nog nauwelijks meegenomen qua gewicht. had ik 0.5 kilo voor gerekend - vast te weinig.

Over de Y-as beweegt zo'n 10 kilo.

De brug met alles erop en eraan is zo gok ik onder de 17 kilo.
Daar komt dus de kogelomlopen zelf bij die ik ook wel schat op zo tegen de 9 kilo bij elkaar.

Misschien wel overkill voor nema34's om zo'n brug met nema34's aan te sturen. Is dat zo bij 25mm kogelomlopen?
Plaats reactie