acceleraties en snelheid

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

acceleraties en snelheid

Bericht door ruudderooy »

Hallo,

Ik ben bezig met de bouw van mijn opensource variant portaal machine.

en zag in het topic Van Ben Tony's portaalfreesmachine de snelheden en acceleraties van de assen (welke ik overgens best hoog vindt) en ben nieuwsgierig wat andere mensen voor settings gebruiken op hun machine.

mijn machine beweegt inmiddels ga volgende week weer een update doen van het verslag.
Ik gebruik geen leadshine drives maar van NOVOTECH op aanraden van een chinese collega van mij en ik wil graag weten hoe ze verhouden ten opzichte van leadshine drives.
Mochten de leadshine drives toch veel beter presteren kan ik ze terug sturen en leveren ze mij leadshine drives, want ze zeiden dat hun dives beter presteren dan leadshine. (worden ook verkocht door NOVOTECH)
zelf heb ik voor mijn X en Y as en max snelheid van 8000mm/min met een versnelling van 1500mm/sec^2 en 400 steps/mm de Z-as 5000mm/sec en 2500mm/sec^2.
als ik de max snelheid verlaag kan de acceleratie nog omhoog dus ben daarom ook nieuws gierig wat andere gebruiken en of het een beetje vergelijkbaar is met leadshine drives.


bij 10000mm/min en 1500mm/sec^2 kan ik mijn driver in error krijgen daarom ben ik iets lager gaan zitten ook al zal ik waarschijnlijk iet snel met deze snelheid gaan vrezen.
10m/min is ook al 2000rpm is ook best al veel voor een stappen motor zeker als je naar de koppel toeren kromme kijkt.


ik heb nema 34 8.5Nm motoren met 2000lines encoder en 90V voedingen voor de X en Y as en nema 24 4Nm motor met 70V voeding.
ik gebruik voedingen met wat hoogere spanningen om toch met wat zwaardere motoren (meer zelfinductie en enertia) wat meer toeren te kunnen halen.

Gr Ruud
Plaats reactie