vervanger voor Mach3

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7728
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door benkr »

leopard schreef: 24 sep 2018 20:03
benkr schreef: 24 sep 2018 15:59 Ik heb Mach3 gewoon op Windows10 64bit lopen, geen enkel probleem, wel even de laatste versie downloaden want de laatste update van Windows10 geeft anders problemen.
en
benkr schreef: 24 sep 2018 16:00 Oh, en vanaf Windows7 64 bit werkt de parallelle poort niet meer, dat kan ook jou probleem zijn.
@ benkr, Even in het kader van domme vragen bestaan niet.............
Ik draai nu Mach 3 op een XP PC en via de parallelle poort via een vrij simpel kaartje naar de diverse switches, relais (koeling ) en de stappenmotordrivers. Niks spannends dus
Ik sta ook op het punt om mijn XP vaarwel te zeggen, ik wil overgaan op Windows 10, maar dan doet die parallelle poort het dus niet meer.
Wat heb jij dan tussen je PC en je stappenmotordrivers zitten? USB? Ethernet? en welk kaartje?
Ik gebruik de pokeys57CNC en ben daar toch wel tevreden over. Ik moet wel zeggen dat de documentatie niet overal even duidelijk is, standaard dingen is geen probleem, maar als je wat meer wilt is het soms wel even zoeken en proberen.
Daarvoor had ik een Leafboy77 kaartje, ook die gaf nooit een probleem.

Wat ook nog kan is een UC100 interface, dan kun je gewoon je parallelle kaartje blijven gebruiken.
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door bertus1945 »

nou mach3 doet het niet dus op de win 7 64 bit
mach3mill over gezet van werkende pc op nieuwe pc zou dus alles moeten over nemen ,maar homen doet het al niet
, bij installatie doet hij geen driver installeren ik heb USB versie he
win 7 64 bit ben ik het mee aan het proberen
of moet er iets aangevinkt worden??
bij eerste opstart van Mach3 kreeg ik al geen volledig beeld,toen via view het 1024 scherm gestart en toen had ik beeld.
maar allrefhome doet de teller wel wat op scherm ,maar motoren doen niks
kan ik niet beter win 7 32 bit erop zetten,wat denken jullie??
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door mjeuring »

bij installatie doet hij geen driver installeren ik heb USB versie he
Geef je daar zelf het probleem al niet aan? Herkent Windows je USB controller wel?
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door Benny_DS »

bertus1945 schreef: 25 sep 2018 10:55 nou mach3 doet het niet dus op de win 7 64 bit
mach3mill over gezet van werkende pc op nieuwe pc zou dus alles moeten over nemen ,maar homen doet het al niet
, bij installatie doet hij geen driver installeren ik heb USB versie he
win 7 64 bit ben ik het mee aan het proberen
of moet er iets aangevinkt worden??
bij eerste opstart van Mach3 kreeg ik al geen volledig beeld,toen via view het 1024 scherm gestart en toen had ik beeld.
maar allrefhome doet de teller wel wat op scherm ,maar motoren doen niks
kan ik niet beter win 7 32 bit erop zetten,wat denken jullie??
Je mach3 werkt dus wel hoor. Het is de verbinding tussen mach en je machine die niet werkt. Je zal dus even opzoek moeten naar de juiste drivers voor de usb kaart die je hebt.
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door bertus1945 »

en als ik win 7 32 bit erop zet pakt ie dan wel de driver die in mach3 zit??
ik heb de cnc ,CNC6040Z,ik zou niet weten welke driver er bij hoort
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door mjeuring »

Driver is om je hardware aan windows te koppelen, tenzij Mach3 rechtstreeks de usb poort aanspreekt, maar ik weet niet eens of dat kan.
Je moet dus de windows driver voor je controller hebben.
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door bertus1945 »

ik dacht een driver te hebben gevonden,geinstalleerd
maar die blokkeerde ede hele pc,dus nu xp proberen op die pc
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door skillalot »

Volgens mij is er nu al een keer of 10 verteld dat het een driver probleem is en geen windows probleem.
Als je windows XP er op zet heb je nog steeds die driver nodig, windows XP zal die ook niet automatisch herkennen.
Heeft dus geen enkele zin om windows XP te gaan installeren nu.

Post eens wat foto's van de electronica bij je machine, dat maakt de boel al een stuk duidelijker.
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door Benny_DS »

bertus1945 schreef: 25 sep 2018 12:59 ik dacht een driver te hebben gevonden,geinstalleerd
maar die blokkeerde ede hele pc,dus nu xp proberen op die pc
Heb je geen cd bijgekregen bij de aankoop van de machine? Staan daar buiten mach 3 geen extra drivers op?
Mss idd een foto, of type van usb kaart. Dan kunnen we meezoeken.
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door bertus1945 »

na veel heen en weer geinstalleer van windowsen en Mach3,wilde het niet lukken.
dus toen de hele map Mach3 van de werkende pc,op een stick gezet ,en die nu op 2 pc's gesintalleerd,
en het werkt nu op totaal 3 pc's met win xp sp2
en volgens mij werkt het dan ook op andere windows,op die manier.
allen bedankt voor de tips
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door bertus1945 »

op oude laptop van 12 jaar oud ,ook die map Mach3 van goed werkende pc over gezet op die van 12 jaar oud,en Werkt
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door Swets »

koop je op markplaats een oud pc-tje voor 20 euro... knal xp er op en mach3... en die gebruik je alleen voor je cnc?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
benkr
Donateur
Berichten: 7728
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door benkr »

leopard schreef: 24 sep 2018 20:03
benkr schreef: 24 sep 2018 15:59 Ik heb Mach3 gewoon op Windows10 64bit lopen, geen enkel probleem, wel even de laatste versie downloaden want de laatste update van Windows10 geeft anders problemen.
en
benkr schreef: 24 sep 2018 16:00 Oh, en vanaf Windows7 64 bit werkt de parallelle poort niet meer, dat kan ook jou probleem zijn.
@ benkr, Even in het kader van domme vragen bestaan niet.............
Ik draai nu Mach 3 op een XP PC en via de parallelle poort via een vrij simpel kaartje naar de diverse switches, relais (koeling ) en de stappenmotordrivers. Niks spannends dus
Ik sta ook op het punt om mijn XP vaarwel te zeggen, ik wil overgaan op Windows 10, maar dan doet die parallelle poort het dus niet meer.
Wat heb jij dan tussen je PC en je stappenmotordrivers zitten? USB? Ethernet? en welk kaartje?
Ik gebruik een Pokeys 57CNC interface kaartje. Zo lang je standaard dingen doet is Pokeys een perfecte oplossing, als je meer gaat doen dan geeft Pokeys (bij mij als absolute software kneus) flink wat problemen voordat het probleemloos werkt. Maar mijn volgende project heeft ook weer een Pokeys57CNC interface kaartje.
Dat Pokeys57CNC kaartje heeft zowel USB als Ethernet, uit ervaring zou ik de USB links laten liggen, Ethernet werkt vele malen betrouwbaarder en is net zo snel aan het werk gemaakt als USB.
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door karangetang »

Ik zou hier is naar kijken UCCNC de AXBB-E met ethernet voor een redelijke prijs

http://www.shop.cncdrive.com/index.php?productID=965
Plaats reactie