mini pc voor freesbankje

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dedoo

mini pc voor freesbankje

Bericht door dedoo »

Hai,

vraagje ik wil zo'n ini mini pc'tje aanschaffen om in mijn schakelkast te bouwen en vroeg me of jullie een idee hebben of dit snel genoeg is.

1000 MHZ / 1.0 GHZ
256mb SDRAM intern geheugen
20GB Harddisk

nieuw pc'tje voor 30 euro daar kun je je toch geen buil aan vallen?
Twee pakjes shag groot dus ideaal om weg te bouwen dacht ik zo.

Ik wil er Mach3 op draaien
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door Arie Kabaalstra »

lijkt mij goed genoeg.. waar koop je dergelijke PC's?.. in een ander draadje is ook al iemand bezig met zo'n Pak-shag-PC, een intel van 17cm in't vierkant...
dedoo

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door dedoo »

Als je interesse hebt kan ik er wel 1tje voor je meenemen ik ga maandag die van mij ophalen. 30 euro nieuw, ik kom net van de foon met hem en hij had er nog enkele. Ik zeg nog even niet waarvandaan anders dan loop ik de boot misschien mis. Voor 30 euro wil ik ook wel eens voor aan in de rij staan :)

stur me anders maar even een pb'tje

Ik had ook nog andere pc'tjes van 59 en 69 euro gevonden.
LINK

Ik kom regelmatig in Gouda dus ff langswippen bij je is geen probleem.
Moet ook nog even langs buitelaar dus ben toch toch al in je omgeving
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door Jfwiet »

Die microclients staan ook op http://www.samenkopen.net

Daar kosten ze €50 de stuk, maar die hebben 533mhz processor.
Geen idee of dat snel genoeg is voor mach3 etc. Het zijn wel klein formaat pctjes.


Arie, je moet gewoon bij de betere computerboer naar ITX vragen, dat is de standaard:

Ebay zoekje
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1402
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door Erik »

Hoe goedkoop ze ook lijken, krijg ik het idee dat die mini-PC's uiteindelijk nog een hoop geld kosten. Hoe zit het met een grafische kaart, harddisk, voeding, netwerkkaart etc? Kun je daar standaardspul voor gebruiken uit de grote PC's? Of zitten er op het moederbord speciale mini-connectors waar alleen duur mini-spul op past?
Gr.

Erik
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door Arie Kabaalstra »

grafische kaart zit er al op.. ethernet ook, net als USB en dergelijke..

en ach.. duur is mijn machine toch al.. :)
dedoo

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door dedoo »

Ik zou toch zweren dat ik net een berichtje had getiept als antwoord op Erik zijn reply...

lol ik wordt oud... maar goed wat Arie zegt, het is een compleet machientje buiten het feit dat er geen cd rom inzit maar dat is met een netwerkje op te lossen. makkelijker ook om zo gegevens uit te wisselen.

Ik ga het gewoon proberen. Voor 30 euro kun je niet tobben en anders ben ik toch weer een dag van de straat
ade
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2007 11:12
Contacteer:

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door ade »

dedoo schreef:Hai,

vraagje ik wil zo'n ini mini pc'tje aanschaffen om in mijn schakelkast te bouwen en vroeg me of jullie een idee hebben of dit snel genoeg is.

1000 MHZ / 1.0 GHZ
256mb SDRAM intern geheugen
20GB Harddisk

nieuw pc'tje voor 30 euro daar kun je je toch geen buil aan vallen?
Twee pakjes shag groot dus ideaal om weg te bouwen dacht ik zo.

Ik wil er Mach3 op draaien
Ik had het zelfde idee maar ben afgestapt van de mini ITX borden met een VIA processor (deze zit waarschijnlijk ook in dit PCtje)

Zelf heb ik een ander draadje op dit forum over een mini ITX board van INTEL.

Deze aanbieding voor €30,- is wel een pracht prijs. Ik zou proberen om er windows 98 op te draaien, als je XP wilt draaien heb je een stuk meer geheugen nodig wil het een beetje vooruit gaan op zo'n ding.
In mijn INTEL bord gebruik ik 1GB geheugen op 533MHz bus snelheid en ik moet zeggen dat het behoorlijk en zeker boven verwachting presteerd.
Succes met je aankoop en laat het even weten hoe het bevalt, voor €30,- zou ik het ook proberen.
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door Jfwiet »

Houd er wel rekening mee dat er nog geheugen op moet +/- €25 voor 512 mb. Dan moet er nog een harddisc in, die kosten zo'n €40. En dan mis je nog wat aansluit kabeltjes.
(nieuw prijzen)
Voor dat ik het vergeet, een voeding is ook wel handig, die kan je ook kopen voor zo'n €20. Hebben maar zo'n 120watt nodig dus kan de goedkoopste zijn die ze hebben.

Arie, als het bij jou echt wat mag kosten moet je op die ITX een touch screen schermpje aansluiten. Dan kan je alles doen met je vingers, geen muis meer nodig als je eenmaal achter je machientje staat (in de software zit een onscreen toetsenbord).
Oude 15"tft kopen €30 en een touchscreen setje +/- €70 (dit ga ik doen als het eenmaal zo ver is)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door Arie Kabaalstra »

touchscreen?.. konstant vette fikken op mijn beeldscherm?.. no way!.. Toetsen.. ik heb een slimline toetsenbordje, daar valt weinig rommel tussen, en vette fikken bedoezelen mijn zicht op 't scherm niet.. :)
Ik kan een Desktop PC kopen voor pak em beet 100,-, ik kan ook een "MINI" opbouwen met een voeding voor vergelijkbare prijzen.. dan ga ik liever met een MIN aan de slag, die kan ik makkelijker inbouwen.. ik heb nog een oude Tower.. plaatstaal plenty om een mooi chassis mee te bouwen..
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door create »

touchscreen?.. konstant vette fikken op mijn beeldscherm?
Je moet wel je handen wassen Arie :lol: :lol: even zonder dollen. Als je je werkstuk inspant dan ben je toch klaar, intoetsen en frezen maar. Ik zie zo`n touchscreen ook wel zitten. (maar eerst mijn machine goed draaiend krijgen)

create
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: mini pc voor freesbankje

Bericht door Arie Kabaalstra »

tja.. fikken wassen.. daar zeg je zoiets.. dat betekend na elke toolwissel of elk nieuw onderdeel richting wasbak.. kost me teveel tijd.. :)

in de productie van het bedrijf waar ik vroeger werkte hadden we wel een aantal machines met een touchscreen interface, maarja.. RVS plaat.. da's allemaal brandschoon... vette fikken waren daar een doodzonde.. :)

in de gereedschapmakerij echter.. daar liepen de gereedschapmakers de hele dag met zwarte klauwen.. als je onderdelen klaar waren.. ja.. dan waren ze mooi schoon, maar als je een ruw stuk staal ging zagen, dan had je meteen weer klauwen als van een kolenboer.. :)

( waarom denk je dat ik een zwart toetsenbord heb?... :) )
Plaats reactie