CBR-40...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: CBR-40...

Bericht door Testa-Rossa »

De machine van je openingspost (á 3000€) staat nu op marktplaats voor €800 (vraag) nog nooit gebruikt volgens de advertentie. Of ik moet me sterk vergissen en het is toch een andere, maar de site die in de advertentie staat linkt naar de site die ik op google vond dus...

linkje: http://link.marktplaats.nl/134953015

Misschien een buitenkansje? Als je snel belt kan je hem misschien voor 700 á 750 ophalen...
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Marklinrijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jun 2007 16:18
Locatie: Beerzel
Contacteer:

Re: CBR-40...

Bericht door Marklinrijder »

Het gaat daar niet om de CBR40 jongens. Maar om de profiler. Een machine die lijkt op de CBR. Het betrof een bouwpakket van Elektuur en Colinbus met enkele aanpassingen die de machine goedkoper maakten.

Groetjes,

David
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: CBR-40...

Bericht door Damocles »

Ik heb al vaak gelezen dat er problemen zijn met die machine van elektuur. Z-as die plooit wanneer er in harder materiaal word gegaan en dergelijke.
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: CBR-40...

Bericht door Testa-Rossa »

Met plooien bedoel je stappen overslaan?

Mja... ik weet het niet maar de TS wil kunstof verspanen, dus dan lijkt het me niet zo bezwaarlijk? Z-as valt toch ook nog te vertragen met een setje poelie's en een riempje, bewerkingssnelheid op de Z-as is toch niet echt interresant.

Verder heb ik mijn twijfel bij de stijfheid van de zijplaten, maar ook dit valt relatief makkelijk/goedkoop wel te verstevigen.

Eea. is uiteraard afhankelijk van de prijs, en die lijkt me niet verkeerd? Ik heb de machine overigens nog nooit in het echt gezien en oordeel aan de hand van de foto van de advertentie, dus correct me if i'm wrong
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13520
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: CBR-40...

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik denk dat er met "plooien" buigen wordt bedoeld?
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: CBR-40...

Bericht door Testa-Rossa »

Ik heb even gezocht op het forum, en uit een ander topic begreep ik dat het speling was. Maargoed, ook daarbij heb ik iets, als het enkel de Z-as is valt het nog mee. Even een paar verstevingingsribben aan de zijkant, setje korte geleidingen en spindels voor de Z-as.
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: CBR-40...

Bericht door Damocles »

Arie Kabaalstra schreef:Ik denk dat er met "plooien" buigen wordt bedoeld?
ja ik bedoel inderdaad buigen. op http://www.circuitsonline.net waren enkele mensen die zo een profiler van elektuur hadden en er niet allemaal echt tevreden over waren.
Plaats reactie