usb connector

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
noteborn
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:12
Contacteer:

usb connector

Bericht door noteborn »

hallo,

ik heb mijn portaalfrees nu aangestuurd met een TB6560 driver van enkele jaren oud.
daarop zit een parallel poort zoals ook op mijn pc.

nu wil ik graag mijn pc vervangen door een laptop met usb aansluiting .

zijn er betrouwbare connectors van parallel naar usb en heeft hier iemand ervaring mee?

moeten er dan ook wijzigingen in port en pins worden gedaan en zo ja welke?

groet rob
Leeuwinga
Berichten: 2975
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: usb connector

Bericht door Leeuwinga »

Dit is al eens veel vaker genoemd... dat gaat niet!
noteborn
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:12
Contacteer:

Re: usb connector

Bericht door noteborn »

ok als dat niet gaat zal ik een ander driver board nodig hebben.

zijn er opties welke momenteel het beste zijn met usb aansluiting
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: usb connector

Bericht door benkr »

De UC100 is een optie, maar ook b.v. de Pokeys 57CNC en zo zijn er nog wel een paar te noemen, pin jezelf ook niet vast op alleen USB, ook Ethernet is een heel goede optie en veel betrouwbaarder dan USB.

Bij de machine van Tony gebeurde het met regelmaat dat voordat de Leafboy77 kaart herkend werd door Windows je eerst de USB in een andere poort moest steken, anders was het met geen donders geweld aan de praat te krijgen.
Met Ethernet nooit problemen mee gehad.

En die Pokey57CNC heeft beide, USB én Ethernet, kun je dus echt alle kanten mee op. Nadeel is dan weer wel dat het bij Mach3/4 wel ongeveer ophoudt.
noteborn
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:12
Contacteer:

Re: usb connector

Bericht door noteborn »

oke stel ik ga met ethernet aan de gang.
en ik zou kiezen voor deze

https://www.ebay.nl/itm/Ether-Mach-CS-M ... SwkxRax5Pf

heb ik dan nog iets anders nodig of kan ik deze in de plaats van het oude driver board zetten en dan met de ethernet kabel aansluiten.

bij het ode board moest ik de x y z met de kabels aansluiten dat zie ik hier niet.

zoals jullie kunnen lezen heb ik van elektronica weinig verstand ik zit meer in het verspanen.


rob
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: usb connector

Bericht door benkr »

Dat is het probleem met een hoop Chinese producten, soms zit er hele goede documentatie bij, soms helemaal niets. Soms heb je een klein beetje support, maar vaak ook helemaal niets.
Of het met jou software samenwerkt weet je pas als je het gaat proberen. Of jou TB6560 kaart er aan past is wel waarschijnlijk, maar hoe die moet worden aangesloten staat in het manual wat misschien wordt meegeleverd, als je geluk hebt is die ook nog in het Engels, anders moet je ook nog een cursus Chinees gaan volgen.

Ik zou eerder gaan voor een Leafboy77 kaart of een Pokey57CNC of een UC100 of zoiets, in ieder geval iets waar je vooraf voldoende informatie van kunt vinden, en waar je hier op het forum ook nog wat ondersteuning van kunt verwachten.

Maar goed, het is je eigen geld en je eigen avontuur.
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: usb connector

Bericht door hilberth »

Waarschijnlijk stond je leesbril niet aan...
benkr schreef: 18 aug 2018 14:39 Dat is het probleem met een hoop Chinese producten
Bij 'Specificaties' lees ik: Country/Region of Manufacture: United States
Think it, draw it, make it.
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: usb connector

Bericht door benkr »

Nee, klopt, geen leesbril, had het dus ook niet gezien, misschien moet ik dan toch aan een leesbril.
3Design
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 okt 2014 23:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: usb connector

Bericht door 3Design »

Ik gebruik de uc100 en heb daar nog geen problemen mee ondervonden, ben er zelfs heel tevreden over
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: usb connector

Bericht door Swets »

3Design schreef: 19 aug 2018 08:12 Ik gebruik de uc100 en heb daar nog geen problemen mee ondervonden, ben er zelfs heel tevreden over
ik vond het niet zo fijn, althans... mach 3 gedroeg zich anders als via de printerpoort...

normaal (op de printerpoort) als ik een frees breek bijvoorbeeld... druk ik op feed hold (of soms eer een stukje reverse run, zodat ik weer voor de plek ben dan de frees brak)
dan kan ik me machine gewoon joggen.... nieuwe frees er in... ergens buiten me werk de frees nullen, en als ik dan weer op run druk, komt er een popup menu.... als ik daar op okay druk, gaat me frees omhoog, gaat terug naar de plek waar ik gestopt was, start me freesmotor... en als ik dan nogmaals op run druk, gaat hij weer verder....

Dit hele verhaal werkte niet met de UC100...

hebben andere dat probleem ook?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: usb connector

Bericht door Benny_DS »

Swets schreef: 27 aug 2018 11:32
3Design schreef: 19 aug 2018 08:12 Ik gebruik de uc100 en heb daar nog geen problemen mee ondervonden, ben er zelfs heel tevreden over
ik vond het niet zo fijn, althans... mach 3 gedroeg zich anders als via de printerpoort...

normaal (op de printerpoort) als ik een frees breek bijvoorbeeld... druk ik op feed hold (of soms eer een stukje reverse run, zodat ik weer voor de plek ben dan de frees brak)
dan kan ik me machine gewoon joggen.... nieuwe frees er in... ergens buiten me werk de frees nullen, en als ik dan weer op run druk, komt er een popup menu.... als ik daar op okay druk, gaat me frees omhoog, gaat terug naar de plek waar ik gestopt was, start me freesmotor... en als ik dan nogmaals op run druk, gaat hij weer verder....

Dit hele verhaal werkte niet met de UC100...

hebben andere dat probleem ook?
Dat niet. Maar ik kon niet meer joggen op lage snelheid. Dus enkel de snelheid gelijk aan SHIFT + jog.
Ik gebruik al een tijd UCCNC. Vind het beter dan Mach3. Voor de prijs moet je het ook niet laten als package deal met de UC100.
Plaats reactie