Mach3 Pokeys Windows 10 mac

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hannes
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2017 13:36

Mach3 Pokeys Windows 10 mac

Bericht door Hannes »

Beste lezers,

Ik ben Hannes en ben vrij nieuw in de cnc wereld en loop op dit moment een beetje vast.. en hoop dat hier iemand een goed idee heeft.
Vorige jaar een een CNC machine gebouwd voor hobby matig werk en het uit eindelijk werkend gekregen.
Een aantal weken heb ik een nieuwe pc moeten kopen, en ge kozen voor een MAC.. hierop heb ik Windows 10 geïnstalleerd en mach 3.

Op dit moment kan Mach 3 geen netwerk verbinding krijgen met de de pokey ik kan hem wel pingen en benaderen met de originele pokey software.
de volgende dingen heb ik al geprobeerd.
-Netframe 3.5 2.0 zoals al de pokeys manual aangeeft voor Windows 10
-Windows Defender uitgezet
-Windows Fire wall uitgezet en uitzonderingen gemaakt voor port 20055
-Windows netwerk security terug gezet voor xp mode compatibele
-Andere netwerk switcht.
-Mach 3 meerder keren opniew geïnstalleerd.

Het vreemde blijft dat wanneer ik mijn oude laptop met windows 7 weer opstart mach 3 het wel aangeeft dat het device met IP 192.168.1.** niet beschikbaar is.. maar vervolgens wel aan sturen is vanuit mach 3.
Iemand ervaringen met dit soort problemen?

Ik zou de installatie eigenlijk alleen via netwerk willen gebruiken omdat ik gemerkt heb dat de USB niet zo betrouwbaar is, de USB verbinding valt wel als ik de frequentie drive van de spindel aan zet.. dit is altijd al zo geweest ik heb usb 2.0 gebruikt en nog extra magneet afscherming aan beide uit einden van de kabel gezet.

-Pokeys57cnc
-Leadshine DM422
-Mach 3 (geïnstalleerd op een Windows 10 systeem op parallels MAC)

Met vriendelijke groeten
Hannes
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Mach3 Pokeys Windows 10 mac

Bericht door serum »