Mach3 Pokeys Windows 10 mac

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hannes
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2017 13:36

Mach3 Pokeys Windows 10 mac

Bericht door Hannes »

Beste lezers,

Ik ben Hannes en ben vrij nieuw in de cnc wereld en loop op dit moment een beetje vast.. en hoop dat hier iemand een goed idee heeft.
Vorige jaar een een CNC machine gebouwd voor hobby matig werk en het uit eindelijk werkend gekregen.
Een aantal weken heb ik een nieuwe pc moeten kopen, en ge kozen voor een MAC.. hierop heb ik Windows 10 geïnstalleerd en mach 3.

Op dit moment kan Mach 3 geen netwerk verbinding krijgen met de de pokey ik kan hem wel pingen en benaderen met de originele pokey software.
de volgende dingen heb ik al geprobeerd.
-Netframe 3.5 2.0 zoals al de pokeys manual aangeeft voor Windows 10
-Windows Defender uitgezet
-Windows Fire wall uitgezet en uitzonderingen gemaakt voor port 20055
-Windows netwerk security terug gezet voor xp mode compatibele
-Andere netwerk switcht.
-Mach 3 meerder keren opniew geïnstalleerd.

Het vreemde blijft dat wanneer ik mijn oude laptop met windows 7 weer opstart mach 3 het wel aangeeft dat het device met IP 192.168.1.** niet beschikbaar is.. maar vervolgens wel aan sturen is vanuit mach 3.
Iemand ervaringen met dit soort problemen?

Ik zou de installatie eigenlijk alleen via netwerk willen gebruiken omdat ik gemerkt heb dat de USB niet zo betrouwbaar is, de USB verbinding valt wel als ik de frequentie drive van de spindel aan zet.. dit is altijd al zo geweest ik heb usb 2.0 gebruikt en nog extra magneet afscherming aan beide uit einden van de kabel gezet.

-Pokeys57cnc
-Leadshine DM422
-Mach 3 (geïnstalleerd op een Windows 10 systeem op parallels MAC)

Met vriendelijke groeten
Hannes
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Mach3 Pokeys Windows 10 mac

Bericht door serum »

Zet IPv6 eens uit op Windows10. Had hier rare problemen met IPv6 aan. Weet niet of je een beetje bekend met wireshark? Hoe heb je Windows op je Mac geinstalleerd? Draai je in een virtualbox/parallels of dmv bootcamp? Als het via virtualbox is, moet je je nic op bridge modus zetten. Ping je hem vanuit je Windows of Mac omgeving?

Heb je de Windows firewall uitgeschakeld via het configuratiescherm of heb je de service stopgezet (services.msc)? In het laatste geval moet je de service gewoon weer starten en de firewall via het configuratiescherm uitzetten. (En de service laten draaien)

Heeft die kaart nog iets van drivers nodig onder mach? In dat geval moet je de driver signing in Windows 10 uitschakelen via geavanceerd herstarten voordat je ze installeert.

Maak je geen zorgen dat het stabiel blijft draaien, bij de eerste de beste grote update kan het zomaar zijn dat alle aangepaste zaken weer teruggezet zijn.. eigenwijs rukpakket.
Hannes
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2017 13:36

Re: Mach3 Pokeys Windows 10 mac

Bericht door Hannes »

Beste Serum,

Bedankt voor je reactie! en sorry voor de late reactie maar ik was even op werk vakantie.
-IPv6 uitzetten heeft niet geholpen
- Windows 10 draait in parallels hierbij is de opzet qua netwerk volgens mij automatich geconfigureerd want ik kan het device pingen vanuit de windows omgeving.
-Firewall uitschakelen heb ik de beide opties geprobeerd maar zonder succes
-Pokeys 57cnc zal best drivers nodig hebben.. hier ben ik nog mee aan het stoeien want ik het driver signing in windows 10 nog niet vinden.

-Bedoel je met: Maak je geen zorgen dat het stabiel blijft draaien, bij de eerste de beste grote update kan het zomaar zijn dat alle aangepaste zaken weer teruggezet zijn.. eigenwijs rukpakket. windows in dit geval ruk is of dat ik beter een een andere kaart kan aanschaffen?

Met vriendelijk groet
Hannes
Plaats reactie