Numerische toetsen bij MACH

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
RikV
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 nov 2011 09:47
Locatie: Kortrijk (België)

Numerische toetsen bij MACH

Bericht door RikV »

Ik heb recent Mach3 geïnstalleerd op een oude Compaq laptop (Win XP). Dat werk uiteraard behalve:
De laptop heeft geen apart num toestenbord (uiteraard) en nu ondervind ik dat de numerische toetsen (de rij bovenaan het toetsenbord) niet herkend worden door Mach (om bv een DRO in te stellen), echter wel in de configuratieschermen om parameters in te geven.
Met de NUM Lock aan kan ik de num toetsen gebruiken die in het gewone toetsenbord verscholen zitten (bv 1 onder de J enz..)
Heeft iemand enig idee hoe ik hier onderuit kom zonder een extern numerisch toetsenbordje te gebruiken?
Het is het recht van ieder individu om zijn eigen fouten te maken (al zijn ze nog zo stom).
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Numerische toetsen bij MACH

Bericht door Benny_DS »

Kort gezegd, niet.
Heb ik me ook rot achter gezocht maar geen oplossing voor gevonden.
RikV
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 nov 2011 09:47
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Numerische toetsen bij MACH

Bericht door RikV »

Ik heb even zitten rondneuzen bij Machsupport. Er is een "oplossing" ingebouwd in Mach zelf. In het menu "operator" is er een optie 'auto-calculator'.
Wanneer deze geactiveerd is verschijnt er telkens een DRO actief gemaakt wordt een klein numeriek toetsenbord waarop je met muiklikken de gewenste waarde kan invoeren. Ik zou liever mijn gewone cijfertoetsen gebruiken, maar dit werkt ook vrij aardig.
Het is het recht van ieder individu om zijn eigen fouten te maken (al zijn ze nog zo stom).
Plaats reactie