Koop / partnerschap Grote CNC freesmachine

Als je wat te koop wilt zetten kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren of neem anders contact op! De berichten worden automatisch verwijderd na 30 dagen!!!

Moderator: Moderators

Sven
Contacteer:

Re: Koop / partnerschap Grote CNC freesmachine

Bericht door Sven » 12 jun 2018 09:28

Nou Arie, je kan veel realistischer zijn...

Een goede machine is een machine die doet wat je nodig hebt.
Als iemand anders het bagger vind, dat mag ook.
En als niemand je zelfbouwmachine wil kopen omdat iedereen het bagger vind, dan heb je pech.

Een rubberboot met een gat in de bodem is een fantastiche boot als die andere net is gezonken terwijl je midden op de oceaan zit.
Sven
350 kilo aluminium, wat boutjes en moertjes en een beetje plaksel:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481

deargonaut
Contacteer:

Bericht door deargonaut » 12 jun 2018 09:33

Arie Kabaalstra schreef:
12 jun 2018 00:44
deargonaut schreef:
11 jun 2018 19:40
Waarom ben jij zo zuur, Arie?

Vooralsnog heb ik een goedwerkende zelfgebouwde machine, dat kan niet iedereen hier zeggen. Iedereen heeft zn eigen struggles binnen deze hobby of professie.
De machine heeft een aantal revisies ondergaan en het is absoluut niet moeders mooiste, maar voldoet perfect voor de toepassingen die ik nodig acht. En dat is echt niet alleen schuim.

Daarbij heb ik dit topic niet geopend om een lading schijt over me heen te krijgen. Ik hoop dat er wellicht toch iemand te vinden is die geïnteresseerd is in het op een toegankelijke wijze opereren van een frees.

Ik ben niet zuur.. ik ben realistisch.. Niet iedereen kan zeggen dat ie een goedwerkende machine heeft.. da's waar.. sommigen zeggen het.. maar liegen dat ze barsten., als je ergens geen verstand van hebt.. hoe kun je dan zeggen dat het goed werkt?..

Revisies ten spijt.. als de basis niet goed is.. wordt het nooit een goede machine't is als een rubberboot met een gat in de bodem.. hij blijft drijven. maar je krijgt wel natte poten
Je trekt conclusies die je niet kunt trekken met de informatie die je hebt.
Voor de volledigheid: de machine is tot de onderste as uit elkaar gehaald en volledig opnieuw gemonteerd, gemeten en uitgelijnd. Samen met iemand die er wèl voor geleerd heeft.
Ik ben echter bang dat dit topic haar waarde al heeft verloren. Dat vind ik jammer.

Veteq, de ruimte is inderdaad bij Maak, maar zonder machine niet direct over te nemen. Ook niet als ik er uit zou zijn, er zit een bestemming op.

Kjelt

Bericht door Kjelt » 12 jun 2018 11:50

Ik zou de aansturingskast even laten (af)keuren, bij verkoop ben je aansprakelijk voor evt. gevolgen want jij hebt hem gebouwd en daarmee verklaar je impliciet dat hij aan alle eisen voldoet. Zonder keurrapport tja.......

John Sellis
Donateur

Bericht door John Sellis » 12 jun 2018 12:00

Sven schreef:
12 jun 2018 09:28
Nou Arie, je kan veel realistischer zijn...

Een goede machine is een machine die doet wat je nodig hebt.
Als iemand anders het bagger vind, dat mag ook.
En als niemand je zelfbouwmachine wil kopen omdat iedereen het bagger vind, dan heb je pech.

Een rubberboot met een gat in de bodem is een fantastiche boot als die andere net is gezonken terwijl je midden op de oceaan zit.
Ja vind ik ook. Als hij voor jou doet wat hij moet doen....

Ik vind andere machines ook wel eens bagger. Maar dat vinden ook vast mensen van mij machine' s. Zo snap ik niet wat je met een machine kleiner dan 1220x2440mm zou bouwen, totaal onpraktisch. Alle platen hout zijn die afmeting en die van kunstof nog veel groter. Freeswerk wat ik doe is altijd met volle platen met een tolerantie van 0.5mm en dat lukt prima op mijn colinbus. Dus idd iedereen heeft andere wensen.

Maar om nu meteen te zeggen dit is bagger vind ik ook te ver gaan. Hij is misschien niet heel nauwkeurig of strak gebouwd maar als hij binnen de 0.5mm blijft is voor de meesten goed zat. En ja als je de beschikking hebt over heel veel ijzer (Had ik vroeger ook) waarom dan niet....

John Sellis
Donateur

Bericht door John Sellis » 12 jun 2018 12:03

Kjelt schreef:
12 jun 2018 11:50
Ik zou de aansturingskast even laten (af)keuren, bij verkoop ben je aansprakelijk voor evt. gevolgen want jij hebt hem gebouwd en daarmee verklaar je impliciet dat hij aan alle eisen voldoet. Zonder keurrapport tja.......
Dan verkoop je hem zonder schakelkast en geef je die schakelkast gratis weg (aan die gene die je machine koopt).

Keurrapport heeft mij nog nooit wat gezegd.....

Tonybryden
Contacteer:

Bericht door Tonybryden » 12 jun 2018 12:28

Keuring kun je de kont mee afvegen.
Als er iets gebeurd in de werkplaats zijn wij toch de jan met korte achternaam.

Er zijn mensen wie van a naar b gaan in een Mercedes
Zijn er ook wie er komen in een wat minder goede auto.

Maar goed dat we niet allemaal hetzelfde hebben.

Toxiq

Bericht door Toxiq » 15 jun 2018 20:24

Tonybryden schreef:
12 jun 2018 12:28
Er zijn mensen wie van a naar b gaan in een Mercedes
Zijn er ook wie er komen in een wat minder goede auto.

Om nou mercedes goed te noemen :roll:

Arie, een rubberboot met een gat is niks mis mee, flink gast er op, zorgen dat je voldoende in plané komt, is er niks aan de hand :lol: :lol: :lol:
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...

zeeschuim
Contacteer:

Bericht door zeeschuim » 16 jun 2018 20:21

Een rubberboot met een gat in de bodem zal nooit niet in plane komen. Niet dus

Plaats reactie