7.5pk CNC Draaibank met storing

Als je wat te koop wilt zetten kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren of neem anders contact op! De berichten worden automatisch verwijderd na 30 dagen!!!

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Contacteer:

Re: 7.5pk CNC Draaibank met storing

Bericht door benkr » 19 aug 2018 11:56

DaBit schreef:
15 aug 2018 11:26
Tsss, wat word er weer oneerbiedig over mijn schatje gesproken :lol:

Ik zal vanavond de rolmaat eens pakken en prakkizeren. Dat apparaat aan de gang krijgen lukt me wel.
Dat meten is natuurlijk al lang gebeurd, maar dat prakkizeren duurt denk ik wat langer, is de uitkomst al bekend, ben heel benieuwd?

DaBit
Donateur

Bericht door DaBit » 19 aug 2018 13:31

Ja, dat prakkizeren duurde wat lang; ik heb weer eens veel en veel meer uren voor de werkgever achter de computer en frees rondgehangen dan ik contractueel verplicht ben. Altijd leuk, terugkomen van vakantie... Nouja, ik trap d'r zelf in.

Maar inmiddels is de bank nog een keer nagemeten, de beoogde plek in de schuur ook, en het lijkt niet te passen zonder alles om te gooien. Maar het idee laat me toch niet los, want dit zit wel heel aardig in de richting van wat ik graag zou willen hebben: stabiel, grote doorlaat, niet de 'manuele bank' tandwielkastenballast die ik zou hebben bij ombouw van een conventionele, etc.
Dat ik met de bestaande elektronica en servodrives enzo wat kan (behalve het euvel repareren als dat enigzins makkelijk gaat) zie ik somber in; dat Mitsubishi Meldas spul is allemaal eigen protocol en zo gesloten als de pest. Maar dat zal de pret niet drukken; ik ben niet voor 1 gat te vangen.

benkr
Donateur
Contacteer:

Bericht door benkr » 19 aug 2018 14:53

StevenK --> ik denk dat je hem gewoon nog een beetje extra moet helpen, doe, speciaal voor hem nog wat van de prijs af en breng het ding gewoon naar hem toe, zeker weten dat hij je niet terugstuurt.

Tonybryden
Contacteer:

Bericht door Tonybryden » 19 aug 2018 15:18

Hahaha ja , Dabit zal je zeker niet wegsturen denk ik.
Dabit ik wil je wel een zaterdagje helpen met de schuur opruimen en plaatsen van de draaibank hoor😊

benkr
Donateur
Contacteer:

Bericht door benkr » 19 aug 2018 15:38

Dan kom je zeker met een flinke aanhanger achter je auto?

DaBit
Donateur

Bericht door DaBit » 19 aug 2018 17:19

Dat opruimen is 1 ding, maar waar moet al die zooi, euh, spullen dan heen (als ze in de schuur blijven en niet op Tony z'n aanhanger)? Er ligt niet veel wat richting stort kan; die ronde heb ik al gehad. En er word ook steeds meer van mijn schuur ingepikt door de kinderen; die kinderfietsjes worden ook steeds groter, stepje erbij, elektrisch motortje erbij, die jong hebben voort ook motorkleding, bla. Allemaal wel op te lossen, maar niet op hele korte termijn.

Van de week dat apparaat eens even met eigen ogen bekijken, misschien komt het er dan zomaar op uit dat ik denk 'jaaaaaa, als ik 'm daar neer zet en ik doe de 3D printer zus en het lasapparaat zo en de compressor verhuis ik naar een hokje buiten want dan kan ik die ook een grotere, dan lukt het wel'.

Dat apparaat verplaatsen word ook nog wel iets. 2200kg is geen kattepis. Magoed, in het allerergste geval hebben ze daar transportbedrijven voor.

StevenK
Contacteer:

Bericht door StevenK » 19 aug 2018 18:03

DaBit schreef:
19 aug 2018 17:19
Dat opruimen is 1 ding, maar waar moet al die zooi, euh, spullen dan heen (als ze in de schuur blijven en niet op Tony z'n aanhanger)? Er ligt niet veel wat richting stort kan; die ronde heb ik al gehad. En er word ook steeds meer van mijn schuur ingepikt door de kinderen; die kinderfietsjes worden ook steeds groter, stepje erbij, elektrisch motortje erbij, die jong hebben voort ook motorkleding, bla. Allemaal wel op te lossen, maar niet op hele korte termijn.

Van de week dat apparaat eens even met eigen ogen bekijken, misschien komt het er dan zomaar op uit dat ik denk 'jaaaaaa, als ik 'm daar neer zet en ik doe de 3D printer zus en het lasapparaat zo en de compressor verhuis ik naar een hokje buiten want dan kan ik die ook een grotere, dan lukt het wel'.

Dat apparaat verplaatsen word ook nog wel iets. 2200kg is geen kattepis. Magoed, in het allerergste geval hebben ze daar transportbedrijven voor.
Dat was een kwestie twee machineliftjes, twee platte palletwagens en een vrachtwagen met een 20 tons kraan.

andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 » 19 aug 2018 22:48

StevenK schreef:
19 aug 2018 18:03
Dat was een kwestie twee machineliftjes, twee platte palletwagens en een vrachtwagen met een 20 tons kraan.
O, is dat alles....

DaBit
Donateur

Bericht door DaBit » 27 aug 2018 20:37

Bij mij is de kogel door de kerk: het word het 'm niet, en dat heeft puur te maken met ruimtegebrek. Ik moet toch wel stevig verbouwen om dat apparaat passend te krijgen (letterlijk verbouwen...) zonder elders teveel in te leveren en daar is het op dit moment niet de tijd voor.

Maar als je 'm wel kwijt kunt: het is een mooi apparaat waar je echt wel wat leuks mee kunt doen als je geen draadjesangst hebt. Behalve toegang tot de elektrakast hoef je bij deze ook niet aan de achterkant te zijn voor onderhoudsklussen, dat is bij veel soortgenoten ook wel anders.

Grijp je kans, zou ik zeggen!

Jensorie
Contacteer:

Bericht door Jensorie » 27 aug 2018 22:40

Je hebt pb :roll:
JensOrie.nl

StevenK
Contacteer:

Bericht door StevenK » 29 aug 2018 17:17

Hij is verkocht

DaBit
Donateur

Bericht door DaBit » 30 aug 2018 08:55

Iemand van het forum?

benkr
Donateur
Contacteer:

Bericht door benkr » 30 aug 2018 09:54

Ik schat in dat Jensorie hem gekocht heeft.

StevenK
Contacteer:

Bericht door StevenK » 30 aug 2018 16:53

Ik laat 't aan de koper over of hij daar wat over meldt op 't forum.

Plaats reactie