7.5pk CNC Draaibank met storing

Als je wat te koop wilt zetten kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren of neem anders contact op! De berichten worden automatisch verwijderd na 30 dagen!!!

Moderator: Moderators

Tonybryden
Contacteer:

Re: 7.5pk CNC Draaibank met storing

Bericht door Tonybryden » 30 aug 2018 16:58

De draaibank was toch niet under cover😂
Wij zijn gewoon nieuwschierig en hopen het draadje te kunnen volgen.

mikervee

Bericht door mikervee » 30 aug 2018 19:09

StevenK schreef:
30 aug 2018 16:53
Ik laat 't aan de koper over of hij daar wat over meldt op 't forum.
Ik ben de blije koperd.

Voorlopig moeten we hem eerst z.s.m. naar zijn nieuwe thuis zien te krijgen, zodat Steven weer kan genieten van het vloeroppervlak in zijn schuur.

Vandaag contact gehad met een transporteur.

En dan eens rustig zien wat de beste aanpak is om het beestje nieuw leven in te blazen :-)

Tonybryden
Contacteer:

Bericht door Tonybryden » 30 aug 2018 19:57

Is een mooi project en mooie draaibank.
Ik blijf het volgen .

Jensorie
Contacteer:

Bericht door Jensorie » 01 sep 2018 10:18

Helaas was ik net te laat. Ik wacht de volgende kans af :mrgreen:

Jens
JensOrie.nl

StevenK
Contacteer:

Bericht door StevenK » 13 sep 2018 21:47

Hij is vandaag opgehaald. En het laden viel eigenlijk alles mee. 1 x krik, 2 x pompwagen, 1 x kraan. En een ex-rallycoureur die de oplegger behendig achteruit een doodlopende, smalle straat met bocht in stuurde.

mikervee

Bericht door mikervee » 14 sep 2018 01:15

En hij staat ook al op zijn voorlopige plek.

Ging heel soepeltjes en relaxed, met alleen een paar hoofdschuddende buren op het industrieterrein die zo'n blik hadden van 'Wat moet die gek daar nou weer mee?' Maar ach, zij dachten ook jarenlang dat ik een wietplantage in mijn knutselhol had (wat dan weer leidde tot bezoeken van SWAT teams die de deursloten er even uitrosten om binnen te komen kijken). Geen enkel normaal mens huurt tenslotte zo'n unit om er alleen 's nachts in het weekend een beetje met ijzer te stoeien. Toch?

Zoals Steven eerder al aangaf: met het juiste materieel en personeel is dit soort transporten prima te doen.
Hoe de chauffeur zich achteruit door die nauwe bochtjes wrong.. alsof ie geen dikke vrachtwagen bereed maar een boa constrictor. Het hielp natuurlijk wel dat ik de laatste paar meters de achterwielen mocht besturen met zo'n afstandbediening :lol: Kids at play.

Voor anderen die ook eens iets te vervoeren hebben in de regio: ik heb bij 3 bedrijven offertes aangevraagd, waarvan 2 hebben gereageerd. De prijzen verschilden een factor 3, van 'bleek neusje' tot 'dat kinkt best redelijk'. Het loont dus beslist de moeite om even rond te shoppen.

In dit verband wil ik zeker de firma Van Noort in Waddinxveen aanbevelen, na meerdere prettige ervaringen.

Voorlopig ga ik de machine eens lekker oppoetsen en kijken of de storing te traceren is, al was het maar voor voorlopig gebruik (de vorig jaar aangeschafte antieke freesbank moet verloopbussen hebben om er nieuwe KO spindels in te monteren).
En dan eens studeren op LinuxCNC en, mogelijk, de montage van andere servo drives.

Het zal niet echt snel gaan: tussendoor moet er toch ook echt werk gemaakt worden van het bouwen van een verdiepingsvloer, want het wordt nu wel een tikkie krap.

mikervee

Bericht door mikervee » 14 sep 2018 02:40

Edit: 'dat kinkt best redelijk' --> 'dat klinkt best redelijk'.

No kinks involved.

lordprimoz

Bericht door lordprimoz » 14 sep 2018 08:28

Waar blijven de fotos? ;-)

Breaker
Donateur
Contacteer:

Bericht door Breaker » 14 sep 2018 08:59

Tip 1: Mocht je er blijvend over willen vertellen (wat wel leuk/interessant zou zijn) open dan even een nieuw onderwerp want deze 'Te koop' sectie wordt regelmatig opgeschoond waarbij dus ook alle neergeschreven info verdwijnt.

Tip 2: Bij een foutje in je tekst kan je heel makkelijk op het podloodje in de rechterbovenhoek klikken en een correctie maken.

Gallerij Link
Geduld is een schone zaak, frezen niet...

mikervee

Bericht door mikervee » 14 sep 2018 17:26

Breaker schreef:
14 sep 2018 08:59
Tip 1: Mocht je er blijvend over willen vertellen (wat wel leuk/interessant zou zijn) open dan even een nieuw onderwerp want deze 'Te koop' sectie wordt regelmatig opgeschoond waarbij dus ook alle neergeschreven info verdwijnt.

Tip 2: Bij een foutje in je tekst kan je heel makkelijk op het podloodje in de rechterbovenhoek klikken en een correctie maken.
Bedankt Breaker.

1: Na de foto's is het meeste voorlopig wel gezegd. Mocht er met de tijd iets vermeldenswaards gebeuren, dan start ik een nieuwe draad op.

2: Dat was precies waar ik naar zocht, maar zo gauw niet kon vinden!

mikervee

Bericht door mikervee » 14 sep 2018 17:41

lordprimoz schreef:
14 sep 2018 08:28
Waar blijven de fotos? ;-)
Tijdens de actie was natuurlijk iedereen in.. actie, dus daar zijn geen foto's van.

Hier wat plaatjes van de bezorging, ook al is dat niet zo spannend (dat posten van direct zichtbare foto's kom ik zo gauw niet uit, voorlopig maar zo):

http://cnczone.nl/app.php/gallery/image/17435
http://cnczone.nl/app.php/gallery/image/17436
http://cnczone.nl/app.php/gallery/image/17437

Van de invallende SWAT teams zijn geen foto's; die doen dat meestal als je er net niet bent :roll:

Ballegooijen
Donateur
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen » 14 sep 2018 18:26

Als je de tekst image 17436 /image (maar dan met de haakjes) hier neer plakt krijg je direct de foto te zien.

Code: Selecteer alles

zo dus:  [image]17436[/image]

Gallerij Link
Kennis vermenigvuldigd zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl

mikervee

Bericht door mikervee » 14 sep 2018 18:48

Al doende leert men! (met de hulp van de juiste leermeester):

Gallerij Link

Gallerij Link

Plaats reactie