QWERTY toetsenbord met PS/2 aansluiting

Als je wat zoekt kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren!!!

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Contacteer:

Re: QWERTY toetsenbord met PS/2 aansluiting

Bericht door benkr » 13 feb 2018 18:28

Nou, die ik had, daar gold dat in ieder geval wel voor, pas nadat Windows was opgestart werd het keyboard geactiveerd, er kwam daar ook een melding over. In de BIOS deed het ding helemaal niets, ook b.v. de lampjes voor Caps Lock enz. niet, na het opstarten van Windows wel.

hainjedaf
Donateur
Contacteer:

Bericht door hainjedaf » 15 feb 2018 21:28

Dat kan kloppen.

Dan moet je in de bios de 'legacy support' aanzetten. Hiermee wordt bij het opstarten gezorgd dat de HID-compatible USB devices als PS/2 apparaten worden uitgelezen en aan het bios en het OS worden voorgesteld.

Later, als het OS de juiste drivers heeft geladen, zullen deze het overnemen van de hardwarematige emulatie.
Met vriendelijke groet,
Marout Borms,
Amsterdam

HBM BF 25 L / Leadshine / Mesa 5i25 / LinuxCNC
(in aanbouw)

VDFman
Donateur

Bericht door VDFman » 27 feb 2018 23:17

Dank voor alle reacties en in het bijzonder Benkr voor de toetsenborden. Ik heb nu wel weer het orginele keyboard in gebruik, hij doet het weer. Alle toetsen eraf gewipt en de print in een badje gewassen, dat deed de truc. Ik wil nog wel een verloopkabel maken zodat ik niet opnieuw nog eens voor het blok kom te staan.
Maar nou ik toch bezig met de Millplus zoek ik een 12 inch LCD scherm . Iemand een suggestie?

Breaker
Donateur
Contacteer:

Bericht door Breaker » 28 feb 2018 08:51

Er nog wat meer keuzes te maken: intern of niet, touch of niet, resolutie, aansluiting (VGA, LVDS of anders)?

https://www.mouser.be/Optoelectronics/D ... &pop=2ljms
Geduld is een schone zaak, frezen niet...

hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk » 28 feb 2018 09:13

VDFman schreef:
27 feb 2018 23:17
Dank voor alle reacties en in het bijzonder Benkr voor de toetsenborden. Ik heb nu wel weer het orginele keyboard in gebruik, hij doet het weer. Alle toetsen eraf gewipt en de print in een badje gewassen, dat deed de truc. Ik wil nog wel een verloopkabel maken zodat ik niet opnieuw nog eens voor het blok kom te staan.
Maar nou ik toch bezig met de Millplus zoek ik een 12 inch LCD scherm . Iemand een suggestie?
Ik zou er eerst even een LCD scherm aanhangen wat je hebt liggen.
Door de hogere resolutie die de schermen tegenwoordig hebben, kan het best dat die VGA resolutie (ik denk dat die millplus dat heeft) niet zo lekker werkt.
Iets met Scan Frequency, moet laag genoeg kunnen.
Ik heb een Neovo F-415 (Scan Frequency - 24 to 83KHz) die ik als spare kan inzetten. (nu heeft mijn monitor een nog afwijkender resolutie, maar met multisync gaat dat goed)
Ik heb het idee dat je een CRT 12" best kunt vervangen voor een 14" LCD, kwa inbouwmaten, die LCD hebben volgens mij minder rand.

Zat nog wel een addertje bij mij, omdat zo'n LCD digitaal het beeld op bouwd, zal ie na een klein stoorpulsje op zwart gaan, opnieuw het beeld op bouwen en dan weer prachtig beeld geven.
Dat had bij mij het effect dat bij inschakelen van de spindel, ik even een zwart scherm had, hoe kort dat ook duurt, het is heel onprettig. (heb vanwege het tijdelijke karakter geen moeite gedaan om te kijken of afscherming iets kon betekenen)
Gelukkig is m'n CRT weer gerepareerd, (door Ben) en geeft dat toch het beste beeld in deze combinatie.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.

VDFman
Donateur

Bericht door VDFman » 19 mar 2018 15:05

hugo stoutjesdijk schreef:
28 feb 2018 09:13

Ik heb het idee dat je een CRT 12" best kunt vervangen voor een 14" LCD, kwa inbouwmaten, die LCD hebben volgens mij minder rand.
Ik heb wat alternatieven geprobeerd en inderdaad, 12 inch is te klein, 15 te groot, 14 inch is perfect. Dus zo'n scherm gekocht. Maar helaas blijkt ie voor een laptop te zijn dus geen courante aansluiting... :cry: Ik kan hem in ieder geval niet aan sluiten.
En het lijkt erop dat er geen 14 inch schermen zijn met hdmi aansluiting.

benkr
Donateur
Contacteer:

Bericht door benkr » 19 mar 2018 15:40

Ik ga deze week even in de schrootbak kijken, 2 weken gelden zijn er denk ik wel 50 weggegaan, allemaal 14 of 15 Inch VGA.

hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk » 19 mar 2018 16:46

VDFman schreef:
19 mar 2018 15:05
Heeft die mill-plus dan een HDMI aansluiting ? Dat bestond toen toch nog helemaal niet.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.

VDFman
Donateur

Bericht door VDFman » 16 mei 2018 14:43

Beetje late reactie maar fout benoemd door mij het is een VGA natuurlijk. Blijkt trouwens dat bij latere machines Heidenhain speciale stekkers gebruikt zodat je gebonden bent aan hun hardware...

benkr
Donateur
Contacteer:

Bericht door benkr » 16 mei 2018 19:47

Ik heb al eerder gemeld dat ik er 3 heb liggen voor je, we moeten alleen nog een datum prikken.
Laat maar weten wanneer het uitkomt.
En nee, dat hoeft beslist niet samen te gaan met die spindel.

cocobolo

Bericht door cocobolo » 16 mei 2018 20:25

VDFman schreef:
19 mar 2018 15:05
hugo stoutjesdijk schreef:
28 feb 2018 09:13

Ik heb wat alternatieven geprobeerd en inderdaad, 12 inch is te klein, 15 te groot, 14 inch is perfect. Dus zo'n scherm gekocht. Maar helaas blijkt ie voor een laptop te zijn dus geen courante aansluiting... :cry: Ik kan hem in ieder geval niet aan sluiten.
Geen probleem : je kunt een laptop scherm voor erg weinig geld gewoon omtoveren in bijvoorbeeld een HDMI scherm. Heb ik ook gedaan, was met iets van 20 euro klaar geloof ik. Je moet op Ebay of Aliexpress even googelen op 'controller board' en dan ook het type-lcd scherm en dan vind je wat je nodig hebt. Er zijn veel filmpjes op youtube over. De eerste die ik direct tegenkom (er zijn misschien betere filmpjes maar als je deze start dan krijg je rechts vanzelf meer suggesties van vergelijkbare filmpjes) :

Link

Plaats reactie