Cnc freesbank gezocht

Als je wat zoekt kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren!!!

Moderator: Moderators

Michael1994

Cnc freesbank gezocht

Bericht door Michael1994 » 10 mei 2018 23:49

Hallo,

Mijn naam is michael en ik wil graag bezig gaan met het thuis cnc frezen van aluminium en kunstoffen. Nu wil ik graag een cnc freesbank aanschaffen die aan het frezen is terwijl ik zelf producten ga draaien en assembleren. Ik zoek eigenlijks een cnc freesbank die plaatjes kan frezen van 150x150mm. Ik heb al een aantal proxxon frezen zien staan op marktplaats maar bij de datasheet van de fabrikant staat dat de y-as een beweging kan maken van 70mm en hier heb ik nog genoeg aan. Misschien weet iemand nog een leuke machines die ik zou kunnen gaan gebruiken voor mijn projecten? Ik ben student dus ik heb niet veel budget dit zal richting de €500 zijn. Ik zou eventueel zelf ook iets kunnen maken maar ik ben niet zo thuis in de elektro.

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg,

Michael

hfjbuis

Re: Cnc freesbank gezocht

Bericht door hfjbuis » 11 mei 2018 08:27

Michael,
Voor dat geld zul niet echt iets bruikbaars vinden.
Maar als je zelf ombouw doet, dan kun je er komen. Ik heb mijn draaibank voor € 100,-- gedaan, drie assen. Voor datzelfde bedrag kan ik ook mijn Bf16 freesmachine doen. De elektro is ook voor een leek te doen. Wij helpen toch!
Huub

Ballegooijen
Donateur
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen » 11 mei 2018 08:29

Hallo Michael,

Als je een machine zoekt die aluminium kan frezen dan moet er misschien wel een extra 0 achter je budget staan. Ik weet niet hoeveel freeswerk je hebt maar als dit niet veel is dan kun je het misschien beter uitbesteden. Vervolgens kun je je budget wat laten groeien om een goede machine te kopen.
Kennis vermenigvuldigd zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl

javanree
Contacteer:

Bericht door javanree » 11 mei 2018 19:07

Helaas moet ik me (deels) bij de vorige posters aansluiten.