labvoeding

Als je wat zoekt kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren!!!

Moderator: Moderators

HD13
Contacteer:

Re: labvoeding

Bericht door HD13 » 18 mei 2018 22:10

Breaker schreef:
18 mei 2018 19:59
Dank voor alle adviezen!
De voeding wordt met de dag onbetrouwbaarder, dus het zal er wel op neerkomen dat ie met een grote boog het raam uitgaat wanneer er binnenkort ergens blauwe rook uit ontsnapt.

'k heb al wat contactspray in de potmeters gespoten maar dat heeft geen effect, ook de kap er af gehaald en niets vreemds te zien.

Die eleshop heeft wel interessante modellen en nauwelijks duurder dan uit het verre oosten. Ik ben er nog niet uit, profi wordt al snel te groot en duur, maar weet al wel beter waar ik op moet letten nu.

Een PC voeding levert wel Ampères maar geen begrenzing, dat is niet helemaal wat ik zoek.
Gewoon eerst potmeters vervangen proberen, of zoek je een excuus om een nieuwe te kopen :lol:
Lager met teveel speling vervang je toch ook gewoon, dan gooi je toch ook niet de hele machine weg ?

Breaker
Donateur
Contacteer:

Bericht door Breaker » 18 mei 2018 22:17

Kjelt schreef:
18 mei 2018 20:32
NEEEEEEE nou die zijn binnenkort dan ook naar de klote.
Wel toeval dat ik speciaal naar de contactspray op zoek ben geweest terwijl er een fles IPA op armlengte stond :lol: Verder is het zo'n ramp niet, het zal heus wel iets doen, en als het had gewerkt had ik het probleem gekend en ze kunnen vervangen, nu gaan ze waarschijnlijk met de rest van het apparaat het raam uit. Of ik moet er nog achter komen wat het probleem wel is.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...

Kjelt

Bericht door Kjelt » 18 mei 2018 23:17

Oh je hebt ipa nou dan morgen even schoonspoelen om de schade te beperken.
Meeste oorzaken bij voedingen zijn elco's , staan die bol of zijn droog gekookt, heb je een esr meter voor nodig om te checken.
Slechte soldeerverbindingen, gammele of gecorrodeerde contacten. Ding open schroeven en visueel grondig inspecteren. Daarna rest niets anders dan meten.

Breaker
Donateur
Contacteer:

Bericht door Breaker » 01 jul 2018 14:20

Het leek even beter te gaan, de variatie was minder, maar da's niet goed genoeg. Een labvoeding met +/- 5V is niet erg bruikbaar.

En potmeters vervangen of condensators, 't is gewoon niet helemaal mijn ding, als het al lukt zal ik er nooit het gevoel van betrouwbaarheid mee terug krijgen. Dus toch tijd voor wat anders: het is een GW Instek geworden. Die had de beste volume/mogelijkheden ratio. Helaas wel twee keer zo groot als de oude maar kwam goed uit reviews van experts, bijna geen overshoot bij inschakelen, en dat was iets waar ik op moest letten.

De oude is dus overbodig geworden. Voor wie een poging wil wagen, stuur me een PM en ik stuur 'm tegen verzendkosten naar je toe.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...

John Sellis
Donateur

Bericht door John Sellis » 02 jul 2018 18:50

Breaker schreef:
01 jul 2018 14:20
Het leek even beter te gaan, de variatie was minder, maar da's niet goed genoeg. Een labvoeding met +/- 5V is niet erg bruikbaar.

En potmeters vervangen of condensators, 't is gewoon niet helemaal mijn ding, als het al lukt zal ik er nooit het gevoel van betrouwbaarheid mee terug krijgen. Dus toch tijd voor wat anders: het is een GW Instek geworden. Die had de beste volume/mogelijkheden ratio. Helaas wel twee keer zo groot als de oude maar kwam goed uit reviews van experts, bijna geen overshoot bij inschakelen, en dat was iets waar ik op moest letten.

De oude is dus overbodig geworden. Voor wie een poging wil wagen, stuur me een PM en ik stuur 'm tegen verzendkosten naar je toe.

Klinkt als iets voor benkr

Plaats reactie