frezen in graveerplaat

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: frezen in graveerplaat

Bericht door janplastiek »

de floating head en de c as zijn ook in bestelling gegaan, HSD zei dat ze pas in januari konden leveren en factureren.
heb ik maar geantwoord dat ik dan bij Benz zou bestellen, ik moet dit dit jaar nog kunnen inboeken.
Ik kreeg dan een mail met de belofte dat ze hun best zouden doen, :mrgreen: :mrgreen: et voila, het factuur is al ontvangen en ik heb dit direct betaald.Voor hun is de bestelling pas lopende van af de betaling.
Ik kreeg al een mail met de belofte dat het aggregaat normaal(zonder stakingen alhier :evil: :evil: :evil: ) volgende week wordt geleverd.
Alleen al dit aggregaat is nog 800€ goedkoper dan wat jij hier ergens vernoemde, omdat ik het samen met de c-as bestelde en daardoor een fikse korting ontving.

in topic floating head aggregaat
keesfrees schreef:
hugo stoutjesdijk schreef: ( als het ook nog economisch verantwoord is )
reken maar op ~€ 4000,-[quote
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: frezen in graveerplaat

Bericht door janplastiek »

keesfrees schreef:
hoe bevalt je vacuum-zone systeem trouwens ?
nu zeer goed :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nu dat ik de verbeterde versie van het communicatie programma binnen kreeg.

Vandaag om 17:00uur had ik het verbeterd communicatie programma binnen.
alles werkt zoals ik gevraagd had. zelfde g code geladen, en geen mankementen meer. :mrgreen:
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: frezen in graveerplaat

Bericht door janplastiek »

het spoilboard zojuist gevlakt, 2000mm x 2600mm oppervlak, was vol groeven en gaten van vorige werken,met een vlakfrees van 80mm, tegen 100mm/sec 5000rpm, 34 minuten per mm/pas diepte voor deze oppervlakte en een berg stof :lol:

de automatische zones werken perfect, de houdkracht is nu veel beter verdeeld tijdens het frezen
de 4 hoeken zijn manueel geschakeld de rest wordt door de positie van de frees geschakeld
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Breek de dag, frees een lijntje.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: frezen in graveerplaat

Bericht door Zee&Zee »

sjiek de friemel. Enkel een vraag; zou je zone 26 en 28 niet ook aan willen hebben eigenlijk. Het lijkt me dat het nu nog kan opbollen aan de randen bij dunne plaat ?
CNC you later
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: frezen in graveerplaat

Bericht door janplastiek »

als het nodig is zal de zone wel automatisch ingeschakeld worden. :mrgreen:
de blauwe stip is de positie van de freeskop in het midden bovenaan.
de zones worden in en uitgeschakeld als de frees op een vooraf ingestelde afmeting van een zone is, in dit geval op 200mm van de rand van de volgende zone.
deze printscreen is van het vlakken van de mdf plaat die ik als spoilboard gebruik.
hierop de mdf kan ik eender wat vlak en niet poreus is frezen, zonder extra klemmen of de moeder tafel te beschadigen
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: frezen in graveerplaat

Bericht door janplastiek »

de c-as en de floating head zijn deze namiddag al geleverd. :lol: hopelijk heb ik snel de tijd om de c-as te monteren, die moet zorgen dat de head niet mee ronddraait tijdens het graveren. ;-)
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: frezen in graveerplaat

Bericht door janplastiek »

keesfrees schreef:
janplastiek schreef: . . .niet vlak genoeg houden met de 7,5Kw vacuümpomp omdat de MDF zo poreus was dat de plaat bij het vlakken op sommige plaatsen terug begon te zweven, van de machine tafel loskwam. . .
dat heb ik vaker gehoord, maar zelf nooit last van gehad, ik heb een 4kW pomp voor >3m x 1,7m
het vacuum zone systeem heb ik ook bedacht >10jr. terug, maar gelukkig nooit gemaakt
ik hou alles prima op z'n plek, op de USA-fora lees je over vacuüm-pompen van 10 - 20 kW ed
zonde vd energie nmi ! !
als ik nog iets van de les heb onthouden ;-)
In Amerika zitten ze nog wel op 110Volt,dat is niet zomaar te vergelijken Kees
die 10kW hier is dubbel van 10kW zoals daar,
de stroom A halveert als je de spanning V verdubbeld voor eenzelfde opgenomen vermogen W.
Met andere woorden voor eenzelfde vermogen hebt u maar half zoveel stroom nodig bij dubbele spanning
Breek de dag, frees een lijntje.
keesfrees
Berichten: 3114
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: frezen in graveerplaat

Bericht door keesfrees »

// wijsneus modes aan \\

Iets met klok en klepel :->
Ik hoor/zie te vaak mensen op de media en in het echt die :
spanning, stroom, vermogen, energie en allerlei andere grootheden op een hoop gooien
En als de vooraanstaande media en de juf (m/v) op school het niet goed uitlegt dan is het wel te begrijpen dat de gemiddelde consument het ook niet meer weet.
Dus het is je vergeven . .
P=U.I
ofwel, hoe lager de de spanning des te hoger de stroom bij gelijk vermogen
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: frezen in graveerplaat

Bericht door janplastiek »

keesfrees schreef:// wijsneus modes aan \\

Iets met klok en klepel :->
Ik hoor/zie te vaak mensen op de media en in het echt die :
spanning, stroom, vermogen, energie en allerlei andere grootheden op een hoop gooien
En als de vooraanstaande media en de juf (m/v) op school het niet goed uitlegt dan is het wel te begrijpen dat de gemiddelde consument het ook niet meer weet.
Dus het is je vergeven . .
P=U.I
ofwel, hoe lager de de spanning des te hoger de stroom bij gelijk vermogen
is het dan zoals ik opgaf fout om te zeggen dat de stroom A halveert als je de spanning V verdubbeld voor eenzelfde opgenomen vermogen W ?
Breek de dag, frees een lijntje.
keesfrees
Berichten: 3114
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: frezen in graveerplaat

Bericht door keesfrees »

janplastiek schreef:is het dan zoals ik opgaf fout om te zeggen dat de stroom A halveert als je de spanning V verdubbeld voor eenzelfde opgenomen vermogen W ?
nee, dat zeg ik ook
De ingaande as vd pomp wordt rondgedraaid door een motor, maar hoe dat tot stand komt daar heeft de pomp geen weet van.
Uiteindelijk gaat het om de prestaties van de pomp zelf.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Plaats reactie