Aluminium dibond frezen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Roccodewit
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2017 14:03

Aluminium dibond frezen

Bericht door Roccodewit »

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen ik ben Martijn en werkzaam als engineer en ontwerp voor mijn beroep machines voornamelijk in de voedsel industrie en heb dus te maken met het ontwerpen van onderdelen die gefreesd moeten worden. Daarnaast ben ik een bedrijf aan het opstarten (totaal wat anders) in samenwerking met kunstenaars en hun kunstwerken laat ik printen op aluminium dibond/of geborsteld aluminium.

Ik heb al een leverancier om te printen op grote platen alleen wil ik hieruit kleine vierkante of ronde platen frezen (in de toekomst wellicht figuren). Het materiaal is aluminium dibond (dit is 0,25mm plaat aluminium boven en onder en daartussen 2,5mm HDPE). Ik zit zelf te denken aan een stepcraft 600 kan ik deze vanaf standaard gewoon gebruiken om dit materiaal te frezen?

Mocht iemand in regio Zwolle, die dit samen met mij zou willen testen op zijn eigen portaalfrees thuis dan heel graag dit hoeft niet gratis, CAD/STEP/DXF files aanleveren is geen probleem.

Ik hoor graag van jullie :P

Alvast bedankt, en mochten jullie vragen hebben voor een engineer stel ze gerust via PB.
keesfrees
Berichten: 3114
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Aluminium dibond frezen

Bericht door keesfrees »

Ik heb dat veel gefreesd, geen probleem, met een 4mm 2 snijder, of wat dan ook eigenlijk.
Ik zit 100km bij je vandaan (wie bied er minder :-> ) maar m'n meeste klanten zitten nog verder weg, lang leve de transportdiensten !

O ja, dit materiaal leent zich ook heel mooi voor vouwwerk, 1 laag aluminium niet door frezen, met een afgeplatte V-frees, of 2 sporen met een scherpe frees.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Aluminium dibond frezen

Bericht door serum »

Zwolle! Thuiswedstrijd! heb je een PB gestuurd.
K.J.
Berichten: 252
Lid geworden op: 25 okt 2013 13:29
Locatie: Omgeving Zwolle
Contacteer:

Re: Aluminium dibond frezen

Bericht door K.J. »

Genemuiden. Heb ook een pb gestuurd.
Roccodewit
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2017 14:03

Re: Aluminium dibond frezen

Bericht door Roccodewit »

Ik heb contact gehad, en dit cnc groentje gaat even langs bij stads genoot om even te buurten en wat wijzer te worden in de mooie wereld van CNC frezen 8) . Al heb ik al veel machineonderdelen ontworpen zelf aan de het apparaat staan of programma's inladen heb ik minder kaas van gegeten.

Mochten jullie technische kennis van ingenieur betreft machine onderdelen nodig hebben stuur even PB.
Plaats reactie