afbeelding frezen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
denkol
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 jul 2007 01:16
Locatie: Geldrop
Contacteer:

afbeelding frezen

Bericht door denkol »

Weet er iemand of het mogelijk is om een jpeg bmp of gif afbeelding om te zetten, zodat ik ook div. plaatjes kan frezen? En zo ja, met welk programma werkt dit het beste.
Werk zelf met win pc-nc en teken met autocad 2008 en corledraw 12
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: afbeelding frezen

Bericht door audiomanics »

wat zijn div. plaatjes???
Er zijn legio methoden om bitmapped plaatjes (jpg-gif-bmp enz) te frezen. Daar zijn ook diverse programma's voor.
Wil je de plaatjes omzetten in vectoren? of wil je het omzetten in hoogte-informatie of een aantal lijnen met verschillende dikte..
Of heb je een laser ter beschikking?...

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: afbeelding frezen

Bericht door Arie Kabaalstra »

Er zijn verschillende programma's die van een plaatje een G-code file kunnen maken.

CamBam werkt met een " heigth map " de freesbanen worden gegenereerd aan de hand van grijstinten, hoe donkerder hoe dieper..

er zijn nog veel meer programma's die zoiets kunnen, misschien dat anderen nog suggesties hebben..
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: afbeelding frezen

Bericht door Mcgyver »

Ik gebruik zelf Bobcad-cam om te tekenen enom een programma te schrijven voor mijn machine.

Met Bobart wat vaak bij bobcad zit kan je een gif,jpg of bmp inladen en daar een toolpath van maken. Je kan dan kiezen om een 2d image te maken of een 3d image. 2d om je plaatje te graveren en 3d om het plaatje 3d uit te frezen.

Vanuit bobart invoegen in bobcad en je proggie genereren.

Ik doe eigenlijk alles in bobcad aangezien ik bijna alles doe op mn werk met bobcad en omdat ik een posprocessor heb voor mijn machine ( emco pc-mill 50)

Op de site van bobcad kan je o.a. ook voor mach 3 postprocessors downloaden.
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Plaats reactie