Freesjes voor printplaat

Dit gaat over de freesjes waar me mee frezen. Vragen over diameters, merk e.d. Maar ook voedingsnelheden kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benovitch
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2017 20:21
Contacteer:

Freesjes voor printplaat

Bericht door benovitch » 05 jan 2018 08:55

Welke zijn volgens jullie het best geschikt om printplaten mee te frezen. Ik bedoel hiermee de banen op de print.
Ik zie dat er dit sort zijn https://www.sorotec.de/shop/Cutting-Too ... 612_239_88
of deze: https://www.sorotec.de/shop/Cutting-Too ... r-Bit-164/

Met de eerste zou je in princiepe fijner kunnen gaan omdat de punt 0mm is ten opzichte van de tweede bijvoorbeeld 0.1mm waarbij je als je 0.2mm in de plaat gaat op uiteindelijk 0.2mm breedte uitkomt.

rkr
Donateur
Berichten: 735
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

Re: Freesjes voor printplaat

Bericht door rkr » 05 jan 2018 11:01

met de eerste geen ervaring, met de 2e wel

een punt die eindigd op 0 is niet heel practisch. het puntje staat eigenlijk stil, dus zal niet snijden, maar krassen, en dus heel snel breken

het voordeel van de 2e. is dat hij makkelijk zelf na te slijpen is, waardoor deze vrij goedkoop in gebruik zijn

wilfred1970
Berichten: 717
Lid geworden op: 22 dec 2010 19:14
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Freesjes voor printplaat

Bericht door wilfred1970 » 05 jan 2018 21:27

gewoon goedkope graveerstiftjes van ebay gekocht destijds....kosten heel weinig en doen prima hun werk...
bv zoiets:

https://www.ebay.com/itm/10PCS-Carbide- ... SwoydWjNa0

Plaats reactie