Welk freesje voor een naamplaatje!

Dit gaat over de freesjes waar me mee frezen. Vragen over diameters, merk e.d. Maar ook voedingsnelheden kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Welk freesje voor een naamplaatje!

Bericht door create »

Wie kan mij vertellen welk freesje je het beste kan gebruiken om een naamplaatje te maken in trespa.

Wat de "moeilijkheid" is, (vind ik) is de diameter van het freesje. Deze moet 1,5mm zijn anders kan ik de letters niet frezen. Ga ik veel groter kan komen de letters niet mooi uit.

Weet iemand uit ervaring hier een antwoord op?

Gr Create
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Welk freesje voor een naamplaatje!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ehh.. gewoon een 1.5 mm freesje?..

Herman Buitelaar heeft ze wel, en anders Kafra-Tools.
voor Trespa ziou ik naar een VHM freesje gaa.. trespa kan nog wel eens de nodige hitte genereren, en daar wordt een HSS Frees snel bot van.. heb ik gemerkt bij het verspanen van laminaat.. .(die keiharde toplaag si funest voor je frezen.. als je daar eenmaal doorheen bent, dan valt het wel mee..
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Welk freesje voor een naamplaatje!

Bericht door audiomanics »

Trespa laat zich ook heel mooi frezen met een puntfreesje. Als je software 3D kan uitsturen krijg je mooie scherpe kanten.
Dieper dan een paar tienden van een mm hoef je niet te gaan, of je moet de letters mooi met schuine kant willen hebben.. Ook dit moet je software wel aankunnen..

426

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Welk freesje voor een naamplaatje!

Bericht door create »

Ehh.. gewoon een 1.5 mm freesje?..
Dat is een goeie ja, ik bedoel meer een merk of een type. Bijvoorbeeld een http://www.phantom.nl/pdf/33.270.pdf of iets anders er zijn zoveel frezen op de markt. Dus daarom vraag ik naar ervaringen, scheeld weer weer een hoop freesjes om uit te proberen ;-)

create
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Welk freesje voor een naamplaatje!

Bericht door Arie Kabaalstra »

vanwege de hardheid van Trespa zou ik gaan voor volhardmetaal.. een klein tweesnijdertje met voldoende ruimte voor spaanafvoer..
Plaats reactie