door gebrand of niet

Moderator: Moderators

Plaats reactie
base
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 11:51
Locatie: monnickendam

door gebrand of niet

Bericht door base »

vraagje was vandaag 18 mm mdf aan t bewerken tot op moment hard geluid was .
motors waren er mee gestopt iemand iede of dat oververhitting is of zou me chineese tb6560 bordje er mee opgehouden zijn kan ze nog wel iets bewegen met de hand .
veel herry en heeeeeeeeeeel traag :shock:
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: door gebrand of niet

Bericht door benkr »

Ja, zo werkt dat natuurlijk niet, met zo weinig informatie is elk antwoord een gok.
De kans dat zo'n TB6560 bordje kapot gaat is best wel aanwezig, maar b.v. draadbreuk of een kapotte voeding kan evengoed. Je zult zelf echt moeten gaan zoeken waar je probleem aan ligt, wij kunnen je hooguit een beetje sturen.
Begin eens om te roepen of alle assen een probleem geven, of dat het slechts om één van de assen gaat.
Je kunt ook nog de aansluitdraden van de motoren van assen verwisselen om zo een verdenking bevestigd te zien, of juist niet. Als je motoren draaien, wat is dan je voedingsspanning, de DC component gemeten, en ook de AC component gemeten? Dus je meter een keer op DC en een keer op AC.
base
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 11:51
Locatie: monnickendam

Re: door gebrand of niet

Bericht door base »

mijn excuses voor zo weinig infomatie :oops: .
het is ( op gelost ) is probleem met koeling van den ik voeding 24v en me bordje tb6560 .
na dat alles paar uur uit heeft gestaan de alles het weer perfect .
was juist zo blij dat ik afgelopen wekend me cnc werkend en had toen alleen wezen graferen .
en zondag voor eerst 18 mm mdf wezen bewerken aantal ronden gaten .
bord en voeding heb ik in de computer kast gebouwd en die staat in kleine ruimte in de schuur .
vandaag maar maar ff met extra fan koelen proberen ;-)
Plaats reactie