Leadshine CL set HBSxxx typenrs bestaan niet: FAKE?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Leadshine CL set HBSxxx typenrs bestaan niet: FAKE?

Bericht door Kjelt »

Ik heb gezocht maar kon er niets over terug vinden dus dan maar een nieuw topic:
Ik ben aan het kijken welke Leadshine closedloop (CL) Nema23 met 2Nm setje ik wil bestellen en ben als eerste naar de Leadshine website gegaan.
http://www.leadshine.com

Daar rondgeneusd naar welke voldoet en uitgekomen bij de ES-D508 driver en de ES-M32320 motor.
Daarna op diverse sites zowel Nl als de bekende ebay/ali sites rondgezocht en dan zijn er heel weinig aanbieders (<2) met de juiste foto en beschrijving.
Wel staan er tientallen aanbieders die vervolgens op de foto en beschrijving een zogenaamde "Leadshine" HBS507 of HBS57 en een onbekende motor erbij aanbieden.
Daarna claimen ze dat het een vergelijkbare set betreft en noemen de ES-D508/ES-M32320 van Leadshine in kleine grijze letters er bij.

Als ik vervolgens die typenrs bij de Leadshine website invoer zijn ze onbekend. Manuals van Leadshine: onbekend, geschiedenis: onbekend.
Deksel kleur klopt maar opdruk is slechter, geen beschrijving van de dipswitches bv.

Oftewel ik vertrouw het voor geen meter, ik heb zelf in het verleden met elektronica componenten al meerdere malen "neppers" gekregen die vervolgens of ander gedrag vertonen of er uit fikken na een half jaar en ben daar eigenlijk een beetje klaar mee.
Is er iemand die me kan vertellen wat er hier aan de hand is, zijn dit nou wel of geen echte Leadshine producten?
Zo wel waarom is er dan helemaal geen support of info bij de fabrikant en ook belangrijk werkt de tune-software er dan wel of ook niet mee ?

bedankt alvast voor enige info :)
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Leadshine CL set HBSxxx typenrs bestaan niet: FAKE?

Bericht door Breaker »

Deze drives/steppers zijn alleen voor de Chinese markt, maar zijn wel Leadshine setjes.

Kijk eens bij Leisai (het Chinese Leadshine merk):
www.leisai.com

En dan specifiek HBS57 in één van de tabs staan ook de bijpassende stepper modellen.
Zodra je op engels klikt wordt je doorgelust naar de Europese site en is niets meer over deze modellen te vinden. Er is dus ook geen software of documentatie voor deze modellen in het engels, maar de Europese modellen werken wel precies volgens dezelfde handleiding. En dus ook de Chinese protuner software gebruiken met de engelse handleiding ernaast (of jouw Chinees moet heel goed zijn natuurlijk)

Hier zijn er echt een behoorlijk aantal in gebruik, zoek maar eens op het forum. Bijvoorbeeld hier: https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=25&t=13445
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Leadshine CL set HBSxxx typenrs bestaan niet: FAKE?

Bericht door Kjelt »

Ah ok bedankt voor de informatie :)
Ben benieuwd of ze van binnen echt identiek zijn dan of dat bv voor de internationale markt er extra EMC maatregelen zijn genomen ofzo.
In ieder geval scheelt het wel veel geld.
Plaats reactie