Advies / ervaring gevraagd voor stappenmotoren van OMC stepper online

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hallohiermichiel
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2012 23:16

Advies / ervaring gevraagd voor stappenmotoren van OMC stepper online

Bericht door hallohiermichiel »

Goedenavond,

Ik wil graag een beroep doen op jullie bron van ervaringen.
Op OMC stepper online zie ik het volgende:
https://www.omc-stepperonline.com/3-axis-cnc-kit
Heeft iemand ervaring met betreffende aanbieder en de kwaliteit van deze sets?

Als ik zoek op dit forum kom ik verschillende ervaringen tegen dat het prima geleverd word, maar kan niet terugvinden wat de werking is bij de mensen die het gebruiken.

Toepassing lasersnijder, het is dus enkel voor het stabiel verplaatsen van een spiegel en lens, geen enorm zware toepassing.

Alle advies en ervaring is van harte welkom.

met vriendelijke groet,

Michiel
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3071
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Advies / ervaring gevraagd voor stappenmotoren van OMC stepper online

Bericht door hfjbuis »

Michiel,
Voor het bewegen van spiegels en lenzen, heb je niet veel power nodig. Aangezien spiegels en lenzen op geleidingen gemonteerd moeten worden, bepaald de massa van de bewegende en de gewenste acceleratie, de grootte van de steppers. Hoge acceleratie krachten zorgen voor belasting (buiging) van het frame. Dat gaat ten koste van de nauwkeurigheid. Als je niet het maximale uit de opstelling wilt halen (snelheid / acceleratie), kun je de steppers van een oude inkjet printer gebruiken. Je kunt dan alles overal kopen, van super goedkope (eBay) hobby spullen tot veel geld kostende professionele spullen.
De sets op de site bestaan uit steppers, drivers en voeding. De drivers hebben een DB25 aansluiting. Dat werkt alleen goed onder linux of XP!

Terug komend op je vraag,
Ik heb geen ervaring met OMC, maar als je op het forum alleen positieve informatie hebt gevonden, dan mag je verwachten dat de geleverde spullen voldoen aan de verwachting en dat het een betrouwbare leverancier is.
Mijn ervaring is dat 25% van de op eBay gekochte elektronica niet werkt. Nu vindt ik het niet erg (zelfs leuk) om die te repareren en bestel, gezien de kosten, toch het meeste op eBay. Maar als je op "zeker wilt/moet spelen", dan kun je eBay beter mijden voor elektronica. Voor steppers zie ik echter geen problemen.
Laatst gewijzigd door hfjbuis op 30 apr 2018 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Advies / ervaring gevraagd voor stappenmotoren van OMC stepper online

Bericht door benkr »

Ook ik heb geen ervaring met dat bedrijf maar ik zou in ieder geval de stepperdrivers ergens anders kopen en dan kiezen voor echte Leadshine DM556 drivers.
Als je kiest voor levering vanuit Duitsland dan zijn de motoren plus de voeding
3 x 38,56 = 115,68 + 28,96 = $ 144,64 en dat is zo ongeveer 120 Euro

Voor de stepperdrivers kies je b.v. deze:
https://nl.aliexpress.com/item/Stepper- ... 0.0.unCsah
Die kosten je zo ongeveer 100 Euro en de kans dat je van de douane nog een bonus van 20 a 30 Euro krijgt, daarom zou ik ze per stuk bestellen, drie dagen na elkaar elke dag eentje.
Ja, je loopt het risico dat je nagemaakt Leadshines koopt, koop ze daarom via PayPal of via je creditcard waar je aankoopbescherming inclusief retourverendkosten hebt, dan loop je nooit het risico dat je wordt opgezadeld met copie dingen en ze niet terug kunt sturen omdat dat te duur wordt.
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1023
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Advies / ervaring gevraagd voor stappenmotoren van OMC stepper online

Bericht door javanree »

Ik heb twee jaar terug bij hen wat stepper motors besteld en een paar echte Leadshine drives.
Een van de steppers bleek defect , wilde niet soepel draaien. Filmpje van gemaakt en binnen no time een nieuwe, dus de service was prima.

Mijn Leadshines die ik daar kocht zijn, voor zover ik het kan beoordelen aan de hand van tips/hints online de echte en ze werken prima.
Dus ik kan de firma aanbevelen, maar die sets geen idee... de motoren zullen wel gelijk zijn aan wat ze verkopen en dat vond ik prima. Maar over de drivers in die sets kan ik niets zeggen.
Plaats reactie