Achteraanslag Safan guillotineschaar

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ArthurBrekelmans
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2014 10:03

Achteraanslag Safan guillotineschaar

Bericht door ArthurBrekelmans »

Beste mensen,

Ik heb een vraag over de achteraanslag van mijn guillotineschaar. (Een Safan Guillotineschaar, type VS 2000-3 uit 1990)
Wanneer ik een maat invoer eindigt de POS afstand (werkelijke afstand) niet op de juiste ingevoerde maat.

Het vervelende is dat hij het soms wel doet, en soms niet. Dit maakt het probleem nog wat lastiger te vinden.

Hier onder een filmpje van het probleem:



Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Groet,
Arthur
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Achteraanslag Safan guillotineschaar

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Het lijkt me dat het knipperen ook niet juist is, dat ie daarme iets duidelijk probeert te maken.
Misschien eens kijken of er ergens iets schoon te maken is of zo.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Nira
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jan 2018 09:24

Re: Achteraanslag Safan guillotineschaar

Bericht door Nira »

Misschien kan ik nu een keer iemand helpen.

Het lijkt er op dat de knipschaar zijn positie kwijt is?

Controleer eerst even de batterij (waarschijnlijk een knoopcel) in de systeemkast, als deze leeg is onthoud hij de positie niet meer en is de machine zijn positie kwijt.

Meet de afstand tot de aanslag. Door op het scherm 9000 in te voeren en op start te drukken kom je in het menu om de knipschaar te vertellen waar de aanslag staat. Vul de gemeten waarde en druk op start. Knip nu een proefstuk en meet deze op. Als dit een andere maat is dan moet deze nogmaals ingevoerd worden. Het geknipte stuk is nauwkeuriger dan de eerste meting. Vul dus nogmaals 9000 in en druk op start, vul vervolgens de maat in van het geknipte proefstuk. Druk vervolgens op start. Nu weet de machine waarde aanlag zich bevind en is hij goed afgesteld.

Hoop dat je probleem hiermee verholpen is, kun je even laten weten of hiermee het probleem is verholpen?
Plaats reactie