Bt30 motorspindle gezocht

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bt30 motorspindle gezocht

Bericht door skillalot »

Heb je je machine al binnen inmiddels?
D9R
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jun 2016 21:08

Re: Bt30 motorspindle gezocht

Bericht door D9R »

jup
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Bt30 motorspindle gezocht

Bericht door Caesar »

Ik heb inmiddels contact gehad met de verkoper op de Duitse/Oostenrijkse ebay:

Standaard 6000rpm spindel is inderdaad zoals die ook veel voorkomt op Aliexpress (en me dunkt dezelfde als SkyfireCNC dan).

De optie om naar 12k rpm te gaan, kost 390 euro extra en geeft je keramische HRB lagers ('a big brand in China') en 'more precise balancing'. Ik heb daar zojuist nog wat extra vragen over gesteld, maar we zullen zien.

Hij refereerde me ook naar andere modellen, te vinden in deze link:

http://www.posa-spindle.com/en/product-211-30

bij nader inzien zijn dit directdrive spindels, niet echt geschikt voor mij, maar hier vind je beltdrive, maar die hebben dan weer geen ingebouwde pneumatische actuator volgens mij:
http://posa.yun2u.com/photo/photolist-5193


Ziet er op het eerste gezicht niet gek uit en het grote verschil is dat deze ingebouwde pneumatische actuator heeft + air seal + air clean van de conus voor de toolholder.

Uit zijn woorden haalde ik dat de prijzen uiteraard hoger zullen zijn, maar ook hier heb ik extra informatie naar gevraagd.

Ik krijg de indruk dat de beste 'course of action' zal gaan zijn om de 6/8k toeren optie te nemen, en zelf een adres te vinden die op een gepaste manier 12k rpm lagers erin kan persen + balanceren. Hoe makkelijk dat zal zijn en wat dat gaat kosten heb ik nog geen weet van, wellicht dat jullie daar een idee van hebben?
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Bt30 motorspindle gezocht

Bericht door DaBit »

Caesar schreef: Ziet er op het eerste gezicht niet gek uit en het grote verschil is dat deze ingebouwde pneumatische actuator heeft + air seal + air clean van de conus voor de toolholder.
Ben wel benieuwd wat die dan gaan kosten, want ik vind ze smakelijk. Niet dat ik er eentje nodig heb overigens.
Hoe makkelijk dat zal zijn en wat dat gaat kosten heb ik nog geen weet van, wellicht dat jullie daar een idee van hebben?
Ik denk niet dat je het voor 390 euro voor elkaar krijgt. Alleen de lagers zijn al knap duur; hier een prijsidee van wat je kunt verwachten bij iemand die ze erg goedkoop levert: http://www.lagerboer.nl/a-36523078/supe ... set-van-2/
Lagertjes zijn willekeurig gekozen voor het prijsidee, niet perse de juiste types. De listprijs van die dingen is nog een veelvoud van dat. En dat zijn dan nog geen keramische of anderzins 'speciale'.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie