5 axle kop op spindel

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
huub@geul.in
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2016 22:18
Contacteer:

5 axle kop op spindel

Bericht door huub@geul.in »

Ik wil graag zagen met mijn frees machine. Router om platen te frezen.
Nu heb ik gelezen dat er op de spindel een 5 assige kop gemonteerd kan worden waar op ik dan weer een zaag frees kan monteren om 45 gr . te frezen.
Wie heeft daar ervaring mee en wie weet zo'n aansluit stuk te koop. en kan mijn eding software dit wel aan ? veel vragen dus.
huub@geul.in
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2016 22:18
Contacteer:

Re: 5 axle kop op spindel

Bericht door huub@geul.in »

14181
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: 5 axle kop op spindel

Bericht door janplastiek »

ik heb deze eind vorig jaar gekocht,
http://www.benz-tools.de/de/produkte/ag ... talanzeige
ik moest verschillende schuine kanten frezen en heb deze hier dan mee gedaan,
pas op welke je koopt, prijzen zijn redelijk uniform, maar de opspan mogelijkheden verschillen onderling,wel voor een zaag of niet, weldon of ER koppeling ect. ook het verschil in koppel en de zwenkhoek kan groot zijn
indien je een c as( onder de Z as) hebt, kan je deze pas ten volle benutten, ik kan nu nog enkel rechtlijnig werken hiermee
ook moet je daar software matig de juiste cam voor gaan gebruiken, ivm hoek verplaatsing van de frees
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: 5 axle kop op spindel

Bericht door serum »

Chique ding Janplastiek!

Potverdikkie. Ik wil, later als ik groot ben en een portaal voor hout heb, ook wat dun materiaal (tot 15mm) in verstek frezen, maar dacht daarbij aan een V frees, nadeel is dat je snelheid op een haar na 0m/min is op het midden van frees. Heb jij ervaring met (hout) in verstek frezen icm een 90 graden v-bit frees?
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: 5 axle kop op spindel

Bericht door janplastiek »

ik werk op een mdf spoilboard, de dikste afschuinfrees die ik gebruik is 50mm diameter,
hoe ik dit doe? simpel
ik neem bvb 1mm offset en ga 1mm dieper, dus een groefje in mij spoilboard , geen probleem meer met wrijving, gelukkig, anders smelt mijn plastic ;-)
Breek de dag, frees een lijntje.
Plaats reactie