HF spindel

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: HF spindel

Bericht door benkr »

Nee, niet de juiste, er staat M24 x 1 op de moer, past dus niet.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HF spindel

Bericht door serum »

Verrek.. Volgens mij zat er alleen verschil zat in de gewone en de UM qua draad/spoed. Chinees grapje?
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: HF spindel

Bericht door Zee&Zee »

Khad die ook gevonden maar geen zin om twee weken te wachten en dan idd 24*1 te hebben, ze zullen het er wel op hebben gezet omdat het rare maat is ?? Het moet m25*1,5 zijn igg, heb ik gedubbelchecked by spindle supplier. Ook kreeg ik alvast 210 usd korting op een nieuwe spindle van ze (van 460 naar 250 usd (3kw 380v), maar dan wel weer 120 usd verzendkosten-ding is 11 kg ), maar nul antwoord op de vraag of zij me de moeren los konden leveren. ;-)

Kmoet zelf nog naar China vliegen voor zaken over een week of 2, zou er haast langs gaan, fabriek staat 2 uur rijden van mijn bestemming :lol:
CNC you later
benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: HF spindel

Bericht door benkr »

Laat het naar je hotel sturen, dan vind je het vanzelf daar, heb ik ook wel eens gedaan in de US.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: HF spindel

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Zee&Zee schreef:maar dan wel weer 120 usd verzendkosten-ding is 11 kg ),
Kmoet zelf nog naar China vliegen voor zaken over een week of 2, zou er haast langs gaan, fabriek staat 2 uur rijden van mijn bestemming :lol:
En 11kg kan makkelijk in je handbagage. ;-)
Ik had vroeger altijd zo'n pilotenkoffer bij me,(die zie ook bijna niet meer) woog regelmatig 14kg of zo.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: HF spindel

Bericht door janplastiek »

ipv een chinese spindle zou je hier ook eens naar kunnen kijken.

deze Ebay verkoper heeft de restanten uit faillissement van Colinbus opgekocht, zat een originele HSD spindle MT 1073-120-EL-ER25-380V bij
deze staat nu op Ebay België te koop

https://www.benl.ebay.be/itm/HSD-Spindl ... SwyYFaOT4y
Breek de dag, frees een lijntje.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: HF spindel

Bericht door Zee&Zee »

Dank voor de tips, neem het mee in de overweging.
CNC you later
benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: HF spindel

Bericht door benkr »

Ik heb vorige week vrijdag eindelijk de spindel opgehaald bij VDFman, niet dat hij er zo lang over heeft gedaan, hij lag al maanden klaar, maar er was steeds iets om het weer uit te stellen.
Maar goed, ik had al een keer een foto reportage van hem ontvangen over het repareren van de spindel, die wil ik jullie niet onthouden.

17623

17624

17625

17626

17627

17628

17629

17630

Eergisteren de motor weer in elkaar gezet en vandaag proefgedraaid, ik schrok me rot, toen het ding boven de 12000 rpm uit kwam begon de motor te trillen bij het leven.
Na even balen wist ik het weer, er zat een spanmoer op die niet gebalanceerd was, samen met een oude en beschadigde ER20 spantang.
Na beiden te hebben vervangen door een gebalanceerde moer en een maagdelijke spantang liep het geheel weer als een zonnetje.

Zowel Sjaak (SBOS) als Kees (VDFman), heel heel erg bedankt, ik ben er blij mee, ligt klaar voor mijn volgende machine die er zeker gaat komen.
Ik zoek nog wel een VFD, dus als iemand er nog eentje heeft liggen dan houd ik me aanbevolen, bij voorkeur een Huang 2,2kW versie, kapot is geen probleem.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: HF spindel

Bericht door Breaker »

En hoe is het gedaan?
• Oude draad afgedraaid
• Nieuwe bus opgelijmd/geperst
• Draad op de bus gesneden
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: HF spindel

Bericht door benkr »

Ja, zoiets, ik weet de details niet, maar op de derde foto zie je dat er een bus op wordt geperst denk ik.
Misschien kan VDFman dat toelichten.

De foto's staan niet goed op volgorde, maar laten wel een hoop details zien, en daar ging het mij om.

En iedere keer als ik bij VDFman kom verbaas ik me over hoe vol zijn werkplaats met machines staat, op de meeste plaatsen is er een gangetje van zo'n 60 a 70 cm tussen de machines vrij, maar voor de rest staat het echt propvol met machines, en allemaal werkend. Maar hij leeft voor zijn vak heb ik het idee, gewoon echt dag en nacht bezig.
Plaats reactie