alibaba vhm inserts

Hier kan gesproken worden over al het verbruikersmateriaal.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

alibaba vhm inserts

Bericht door spinningwheels »

Zat te kijken op E bay of ik mijn vakantie geld nog kwijt kon.
Kom ik VHM insert tegen voor zowel frezen als beitels, voor wel heel weinig geld.
iemand er ervaring mee?
In theorie kan ik praktisch alles
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: alibaba vhm inserts

Bericht door assink »

Heb hier zo'n vlakfrees met APMT platen, ze doen hun werk wel. Maar dat is ook m'n enigste frees met inserts, dus vergelijkmateriaal heb ik niet.
Marktplaats staat er tegenwoordig ook vol mee, allemaal beiteltjes van banggood, wish, alibaba enzovoort.
Heb aan draaibeitel platen nog 3 doosjes CNMG120404 liggen, dus ik kan voorlopig nog vooruit :lol:
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: alibaba vhm inserts

Bericht door mark3 »

Je vakantiegeld kun je ook bij mij kwijt, pb maar even. :mrgreen:


Betreft de inserts , ik draai en frees er goed mee. Alleen besteld bij een "lokale" handelaar, maar het komt bijna allemaal uit het oosten.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: alibaba vhm inserts

Bericht door DaBit »

Ik vind Kennametal CCMT plaatjes toch een heel stuk beter draaien dan krijg-je-bij-de-beitel-en-is-geel. Werkstuk word minder warm en relatief rottige materialen zoals St37 draaien gladder.

In de wisselplaatfrees heb ik 'Mitsubishi approved' APGT/APMT plaatjes zitten. Die doen het prima, maar hebben wel veel koeling en vermogen nodig. Ik vraag me sterk af of daar niet ook nog een forse verbeterslag te maken is door er merk-plaatjes in te zetten.

Ik zou dus wel op Ebay kijken, maar dan naar merkplaatjes. Die dingen gaan bij mij zo lang mee dat het prijsverschil onderling niet erg significant is. Is voor jou misschien anders; jij draait veel meer.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
@lex
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 mar 2013 21:16
Locatie: De Kempen
Contacteer:

Re: alibaba vhm inserts

Bericht door @lex »

Ik gebruik vaak chinese inserts van het merk ZCC-CT (Aliexpress) zowel frees- als draai-plaatjes. Goede prijs/kwaliteit.
Ik heb zelfs eens ergens gelezen dat ze voorheen Sandvik produkten produceerden maar of dat waar is, geen idee.
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: alibaba vhm inserts

Bericht door assink »

Hoor ook goede verhalen over Korloy inserts, maar heb ze zelf nog niet gebruikt.
Komen uit Korea.
Als ik nou over moest schakelen koos ik voor WNMG inserts, heb je 6 snijkanten per insert in een normale houder.
Voor CNMG moet je dan andere houders aanschaffen voor langs en kops draaien als je de andere hoek gebruiken wilt.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: alibaba vhm inserts

Bericht door serum »

Ik gebruik al jaren dergelijke inserts, oa van Korloy; die tin gecoate die meegeleverd worden met mijn setje zijn ok voor gewoon staal. Ik kocht onlangs een setje van deze kolroys in 1.5mm breedte voor mijn parting/slotting tooltje in aluminium en gebruik de 'vooraluminium' variant van Korloy ook op de gewone beitels. Echt met super-resultaat. Daarnaast jaren geleden een setje kneiterharde cermets gekocht, waarmee ik nog wel eens een stukje hardstaal afdraai. Ik moet mij sterk vergissen, volgens mij allemaal van chinese/koreaans/taiwanese makelij en heb nog nooit met zoveel plezier gedraaid.

Maak draaien een feestje en sla een deeltje van je vakantiegeld kapot op die inserts met houders.
Plaats reactie