SBR20 lager speling ?

Alle geleidingen bijv blok of linear, kogel enz Maar ook lagers kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wrinex
Berichten: 178
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:23
Locatie: Den Haag
Contacteer:

SBR20 lager speling ?

Bericht door wrinex »

Hoi ik kwam er vandaag achter dat mij SBR20 geleiding best veel speling heeft. niet zozeer van linkns naar rechts maar wel van boven naar onder, ik kan een schroeven draaier tussen een van de blokken duwen en het wagentje makkelijk 0.5 - 1 mm omhoog wippen. is dat normaal ? zijn 2 jaar oud gekocht bij impulse CNC hij had ze nog over. er zit zon klein stel schroefje in maar volgens mij is die alleen maar om de lager vast te houden in het blok ? want het doet niks aan de speling iniedergeval.10286


de achterste blokken direct onder de brug hebben de meeste speling de voorste nauwelijks.

iemand enig idee of dat normaal is en zo niet hoe dat komt ? heeft het zin om gewoon 2 van die nieuwe lagers te kopen met een binnen dia van 20mm en ze te vervangen, zijn de duuurdere ook iets beter ?
wrinex
Berichten: 178
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:23
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: SBR20 lager speling ?

Bericht door wrinex »

opgelost! , heb de kleine stel schroefjes er uit gehaald , draait ze zo kapot zonder echt heftig bezig te zijn.heb er nu gewone inbus bpoutjes in en kan ze nu prima strak stellen. dus geen gekkigheid meer daar. op naar het volgende obstakel :)
Plaats reactie