Ontbramen van alu na het gebruik van een dragbit

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Benny_DS
Berichten: 358
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ontbramen van alu na het gebruik van een dragbit

Bericht door Benny_DS » 14 jan 2018 15:07

Iemand tips om dit te doen zonder scharren te maken op het werkstuk?
Even verduidelijken.
k maak kleine logos of tekst op de slides van airsoft pistolen. Met klein bedoel een 1.5cmx1.5cm.
De druk op de punt is maar 0.2mm. dus het zijn echt fijne lijntjes.
Ik zoek dus een goeie manier om de bramen die er toch altijd zijn, proper weg te krijgen. De meeste van deze slides zijn geanodiseerd. Dus gaan schuren is niet echt een optie.

Th.

Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20
Locatie: Standdaarbuiten
Contacteer:

Re: Ontbramen van alu na het gebruik van een dragbit

Bericht door abs02 » 14 jan 2018 17:15

Toch iets anders proberen dan te slepen, dit geeft altijd bramen. Een klein bolkopje met hoge toeren en je hebt veel minder problemen ermee.
Ik weet niet welke kwaliteit alu je gebruikt maar daarin zit ook al heeeeeeel veeeeel verschil in.

Benny_DS
Berichten: 358
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Ontbramen van alu na het gebruik van een dragbit

Bericht door Benny_DS » 14 jan 2018 17:28

Ik gebruik de slide zoals ze me gegeven wordt :-)
Ik maak dus niets zelf.
Zal volgende eens een zeer kleine bolfrees mee bestellen.

Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20
Locatie: Standdaarbuiten
Contacteer:

Re: Ontbramen van alu na het gebruik van een dragbit

Bericht door abs02 » 14 jan 2018 19:24

Slides..... denk een alu giet legering. Anodiseerlaag wel hard maar het mat eronder niet zo : rsultaat dat het zachte mat naar buiten(boven) geduwd word waardoor de bramen ontstaan. Als je freest worden het spaantjes.

Benny_DS
Berichten: 358
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Ontbramen van alu na het gebruik van een dragbit

Bericht door Benny_DS » 14 jan 2018 19:32

Slides zijn aftermarket cnc gefreesd (niet door mij). Dus een giet legering gaat het niet zijn.

Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 3816
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Ontbramen van alu na het gebruik van een dragbit

Bericht door Sven » 14 jan 2018 20:05

Moet je die niet gewoon met een graveerfrees doen?
Sven
350 kilo aluminium, wat boutjes en moertjes en een beetje plaksel:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481

FilipCNC
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 jan 2009 18:05
Locatie: Belgie - Gooik
Contacteer:

Re: Ontbramen van alu na het gebruik van een dragbit

Bericht door FilipCNC » 14 jan 2018 20:35

Je zou er een diamond drag bit voor kunnen gebruiken. Nabewerken moet dan niet meer, maar misschien is deze dan niet diep genoeg gegraveerd voor jou.

hieronder een vb. waarbij ik een schaabord heb gemaakt met mijn custom made drag bit :

Gallerij Link

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 7691
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Ontbramen van alu na het gebruik van een dragbit

Bericht door DaBit » 15 jan 2018 09:09

[offtopic]

Wow, gaaf schaakbord!

[/offtopic]

Plaats reactie