Lood zagen

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Lood zagen

Bericht door Danny »

Afbeelding
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Lood zagen

Bericht door benkr »

Ik denk dat als je hier de hele grote broer van neemt en dan met 2 man gaat zagen dat het wel eens heel snel kan gaan. Maar de zaag moet wel minstens 2 x de materiaal breedte lang zijn, liever zelfs 3 x de materiaalbreedte, anders gaat ook die zaag vastlopen.
Maar bedenk wel dat je dit blokje niet zo maar even ergens neerlegt, die 162 kg vraagt wel om een stevige (zaag) tafel, vastzetten hoeft dan denk ik weer niet, dat blok zal niet zo snel gaan schuiven.
Maar eh, hij ligt nu op een houten pallet, met de heftruc optillen en zagen maar, zou dat wat zijn?
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Lood zagen

Bericht door Danny »

Ik lees dat het blok 40 x 60 x10 cm is en 162Kg weegt. Met 2 personen kan je het blok toch kantelen (niet opheffen) zodat je aan de 10 cm zijde kan zagen. Dan kan je er blokken van 10cm X 10cm x 10cm uit zagen.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Lood zagen

Bericht door audiomanics »

Vraag me af: wat zou een (pneumatische) boor/slaghamer met een scherp geslepen beitel doen?
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Lood zagen

Bericht door Swake »

Nogmaals: vissen met lood is verboden. Misschien werd dit nog niet rechtstreeks in een wet verwerkt zoals dat wel het geval is voor de jacht (jachtdecreet) het is daarom niet toegestaan om zomaar lood te gebruiken.
Het moet nu toch stilaan bekend zijn dat lood zeer toxisch is voor alles wat leeft inclusief de mens. Toxische stoffen en het gebruik ervan zijn voldoende gereguleerd. Als je lood, ongeacht enige wet, in de natuur dumpt dan ben je niet alleen dom maar ook echt crimineel bezig.
Op het einde van de rit komt dat lood in ons lichaam terecht en het stapelt zich daar op met vele ziektes tot gevolg. Niet voor niks dat lood al zo lang verbannen werd uit brandstof en verven en leidingen en nog zoveel meer.

Een visser kan niet garanderen dat er geen lood verloren gaat tijdens het vissen. In tegendeel zelfs, iedere visser weet dat hij/zij lood verliest. Het kwijtspelen van dat lood tijdens het vissen gaat dus ontegensprekelijk bewust. Men kan hier bijgevolg ook spreken van bewuste verontreiniging van bodem en waterlopen met dat lood.

Denk twee keer na alvorens je een vis op het bord van je kinderen legt welke uit zo'n met lood vervuilde visvijver komt.
When it fits stop using the hammer.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lood zagen

Bericht door skillalot »

En doe nou maar weer gewoon on topic, moraalridder :lol:
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Lood zagen

Bericht door Danny »

Swake schreef:Denk twee keer na alvorens je een vis op het bord van je kinderen legt welke uit zo'n met lood vervuilde visvijver komt.
Als je zou weten welke chemische troep er allemaal op hetzelfde bord komt zou lood het minste van uw problemen zijn. Die chemische troep wordt ook bewust in het eten gestopt.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Lood zagen

Bericht door Swake »

Omdat er al zoveel troep in zit kan deze er ook bij? Dat is echt de verkeerde ingesteldheid. Die troep moet er allemaal uit. En daar kan ieder van ons iets aan bijdragen.

On topic? cirkelzaag en gebruik een smerende koeling, veel koeling. Liefst olie, water met zeepsopje werkt ook als koeling maar geeft vonken als het op de machine terecht komt dus voorzichtig zijn. Als er geen cirkelzaag is maak dan een reeks gaatjes op een lijn met de boormachine. En zorg voor een goede opvangbak voor koeling en spanen. Breng het goedje ook weg naar het recyclagepark, giet het niet als een onnozelaar in de goot.
When it fits stop using the hammer.
rkr
Donateur
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

Re: Lood zagen

Bericht door rkr »

met de circelzaag dan niet in een keer naar de maximale diepte, maar een aantal keer 2 mm dieper bijvoorbeeld, dan kan zij z'n zaagsel beter kwijt
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Lood zagen

Bericht door benkr »

Okee, ik heb voorlopig voldoende opties om uit te kiezen.
Ik heb de komende 4 weken vakantie dus ik ga het mijn collega doorgeven en ik zie over 4 weken wel wat het is geworden.
Ik wil iedereen danken voor de adviezen.

Wat mij betreft mag dit topic op slot.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Lood zagen

Bericht door Ballegooijen »

Wat mij betreft mag dit topic op slot.
Ja, want voor je het weet heb je 17 pagina's :roll:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie