oscilloscoop

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: oscilloscoop

Bericht door benkr »

Ben ik het helemaal mee eens, je moet er altijd weer een PC bij slepen, maar dat is juist wat de TS wilde, vandaar dat ik de Picoscope noemde. Het is wel een van de betere in dit segment.
Maar die 2205 van Hugo is natuurlijk ook niet te versmaden, een topproduct voor helemaal gratis. En Tektronix kennende zal hij nog wel gewoon helemaal werken ondanks zijn 25+ leeftijd.
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: oscilloscoop

Bericht door karangetang »

Ja zo'n aanbod voor de textronik is inderdaat niet te versmaden dus heb ik al een bezoek afspraakje gemaakt
IK heb wel als "voorwaarde" gesteld dat ik er iets voor terug wil doen . Een mooi kansje om eerst es wat scoop ervaring op te doen , want ik heb wel in de gaten dat zo'n ding handig kan zijn omdat ik met mijn ogen niet kan zien of er ergens pulsjes uitkomen... Ik ga er mee aan de gang en houd jullie op de hoogte. Overigens, wat vonden jullie van dat spotgoedkope 16 kanaals dingetje voor 40 euro ??? Voor dat geld wel het proberen waard lijk me ..
Maar in iedergeval iedereen bedankt voor zijn inbreng
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12050
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: oscilloscoop

Bericht door hugo stoutjesdijk »

benkr schreef:En Tektronix kennende zal hij nog wel gewoon helemaal werken ondanks zijn 25+ leeftijd.
Ja, ik hoop van wel, zal voor de zekerte vanavond even de stekker in het stopcontact steken.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: oscilloscoop

Bericht door DaBit »

Dat spotgoedkope dingetje is een logic analyser. Heel nuttig als je wil zien of je microprocessor wel goed naar het geheugen schrijft oid, veel minder nuttig voor meetzaken rondom de CNC machine.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
keesfrees
Berichten: 3115
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: oscilloscoop

Bericht door keesfrees »

hugo stoutjesdijk schreef:Ja, ik hoop van wel, zal voor de zekerte vanavond even de stekker in het stopcontact steken.
Al-sie al lang niet meer aangestaan heeft dan zou je 'm eerst op een variac kunnen zetten en langzaam opdraaien, om de elco's weer wat te laten wennen.
Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat niet alle elektronica een te lage spanning erg kan waarderen, geen idee hoe dat bij deze scoop zit.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
benkr
Donateur
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: oscilloscoop

Bericht door benkr »

Die scoop heeft voor zover ik nog weet een Switch mode voeding, die truuk van langzaam spanning opdraaien gaat maar heel beperkt op, alleen voor de ingangselko als die er al zit. Ik denk eigenlijk dat de scoop het gewoon doet.

Voor wat beterft dat logic Analysertje, diezelfde vind je ook voor ruim minder dan 10 Euro, een collega heeft er diversen gekocht bij Aliexpress, hij is alleen tijdelijk uit de running dus kan het niet vragen.
keesfrees
Berichten: 3115
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: oscilloscoop

Bericht door keesfrees »

Inderdaad Ben, dat bedoelde ik, een schakelende voeding, bij oude buizenradio's werkt het wel iig.

Wat ik een hele mooie toepassing vind van een scoop is een componententester, op een hameg zit dat ingebouwd maar is ook heel eenvoudig te maken als voorzetapparaat :
https://www.circuitsonline.net/forum/view/91675

Ik zoek zelf nog een handige multimeter in duspel-stijl, elektronica is typisch iets waar bij je vaak een hand tekort komt.

btw :
Vanavond naar een lezing bij veron-kanaalstreek en morgen naar Techno-nostalgica te Emmen
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Plaats reactie