electronica ondersteuning

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

electronica ondersteuning

Bericht door aanrip »

Het bijzondere aan de CNC hobby is, dat het multidisciplinair eisen stelt aan zijn beoefenaars. Ik ben behoorlijk bedreven in werktuigbouwkundige uitvoering en software, doch van electronica heb ik hoegenaamd geen verstand. Daarbij zoek ik altijd steun. Op dit moment is die er niet voor mij.
Concreet: wie heeft er ervaring met het ontwikkelen van drivers m.b.v. pic-controllers, waardoor het mogelijk is 3- en 5-fase stappenmotoren te besturen. Wie is in staat daarvoor een inleiding te schrijven?
I like the smell of hot chips
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: electronica ondersteuning

Bericht door create »

Hallo Aanrip,

Ik vond dat de vraag hier beter thuis hoorde. Dus ik heb hem even verplaatst. Interessante vraag trouwens wat je stelt, ben nieuwschierig naar het antwoord.

gr Create
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: electronica ondersteuning

Bericht door boutje »

aanrip schreef:Het bijzondere aan de CNC hobby is, dat het multidisciplinair eisen stelt aan zijn beoefenaars. Ik ben behoorlijk bedreven in werktuigbouwkundige uitvoering en software, doch van electronica heb ik hoegenaamd geen verstand. Daarbij zoek ik altijd steun. Op dit moment is die er niet voor mij.
Concreet: wie heeft er ervaring met het ontwikkelen van drivers m.b.v. pic-controllers, waardoor het mogelijk is 3- en 5-fase stappenmotoren te besturen. Wie is in staat daarvoor een inleiding te schrijven?
Heb je wel perse een PIC-controller nodig?
Met een beetje digitale techniek is er vast ook uit te komen. :arrow:
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:38
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: electronica ondersteuning

Bericht door Joost »

Een PIC controller ís digitale techniek..

Ik ben bezig om een embedded aansturing te maken met behulp van een Atmel AVR microprocessor. (Een soort PIC, maar dan beter ;);) 8) )

Ik ben nog niet veel verder dan het laten lopen van de motoren, en het 'updaten' van de acceleratiecurves.

In de vakantie heb ik hopelijk weer wat tijd.


Heej, geen ;) smileys?
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: electronica ondersteuning

Bericht door boutje »

Joost schreef:Een PIC controller ís digitale techniek..

Ik ben bezig om een embedded aansturing te maken met behulp van een Atmel AVR microprocessor. (Een soort PIC, maar dan beter ;);) 8) )

Ik ben nog niet veel verder dan het laten lopen van de motoren, en het 'updaten' van de acceleratiecurves.

In de vakantie heb ik hopelijk weer wat tijd.


Heej, geen ;) smileys?
Sorry heb weer even wat gepost zonder na te denken. :cry:
Plaats reactie