Aansluiting end switches

Moderator: Moderators

Plaats reactie
robertnijhuis
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jul 2013 09:05

Aansluiting end switches

Bericht door robertnijhuis »

Ik ben een CNC frees/Snijtafel aan het bouwen hierbij maak ik gebruik van een Letmathe control board
http://rc-letmathe.de/product_info.php? ... ts_id=1280.
Nu hebben ik 8 schakelaars bij het bord gekregen.

Afbeelding

en een voor mij onduidelijk schema van aansluiten van de schakelaars

Afbeelding

Mijn vraag is hoe moet ik die schakelaars aansluiten, als ik lees op de schakelaar dan staat er dit op

Afbeelding

daaruit kan ik uit opmaken dat het schakelaars van het type Normally Closed zijn als ik dan in het schema kijk zou deze moeten aangesloten worden op de COM en de L3 poort en daar komt het probleem moeten alle 8 op deze poorten lijkt mij niet.

Weet iemand hier hoe dit zit
Laatst gewijzigd door robertnijhuis op 08 jul 2013 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
brandaris
Berichten: 280
Lid geworden op: 19 feb 2012 21:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Aansluiting end switches

Bericht door brandaris »

Hallo Robert, welkom op het forum !
ik vraag me af wat de eerste foto moet voorstellen !
Verder laat ik de aansluiting van de end-stops aan onze electriciëns over daar heb ik geen sjoegen van!
ik ben wel benieuwd wat je met de machine gaat snijden en wat je max. maat is van je machine en je werkstukken?
Succes !!
robertnijhuis
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jul 2013 09:05

Re: Aansluiting end switches

Bericht door robertnijhuis »

brandaris schreef:Hallo Robert, welkom op het forum !
ik vraag me af wat de eerste foto moet voorstellen !
Verder laat ik de aansluiting van de end-stops aan onze electriciëns over daar heb ik geen sjoegen van!
ik ben wel benieuwd wat je met de machine gaat snijden en wat je max. maat is van je machine en je werkstukken?
Succes !!
als je op de foto klikt krijg je de gehele foto hij geeft de foto te groot weer op dit forum :cry:

het formaat van de assen is x assen 950 mm en de y assen 450 mm de breedte moet ik nog bekijken maar dat heeft te maken met het door zakken van de X assen
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Aansluiting end switches

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Hebben die schakelaars 2 of 3 aansluitpootjes, op de afbeelding van de site staan microswitchen met 3 pootjes getekend.
En even je foto verkleinen naar 640 of zo ( ik doe het altijd in picasa, exporteren, en dan het gewenste pixels opgeven) maar er zullen ook wel andere methodes zijn.
Heb je geen schema of handleiding ? zie zo snel niets op die website om te downloaden.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
robertnijhuis
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jul 2013 09:05

Re: Aansluiting end switches

Bericht door robertnijhuis »

hugo stoutjesdijk schreef:Hebben die schakelaars 2 of 3 aansluitpootjes, op de afbeelding van de site staan microswitchen met 3 pootjes getekend.
En even je foto verkleinen naar 640 of zo ( ik doe het altijd in picasa, exporteren, en dan het gewenste pixels opgeven) maar er zullen ook wel andere methodes zijn.
Heb je geen schema of handleiding ? zie zo snel niets op die website om te downloaden.
heb de foto's aangepast. de schakelaars hebben 2 pootjes ik ga de fabrikant maar weer mailen ik had hem al gemaild maar toen kreeg ik de link voor de handleiding van mach3 :shock:
orderit
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:22
Locatie: beets
Contacteer:

Re: Aansluiting end switches

Bericht door orderit »

dit is een standaard aansluiting gebruik de nc het c contact van de schakelaar
no staat voor normal open (maak contact)
nc staat voor normaal closed (verbreek contact)
de meest gebruikte aansluiting is NC (verbreek contact) dan stop de machine ook als de kabel breekt of lost trilt.

dus schakelaar op com en L2 is voldoende
als je het kan bedenken dan kan je het ook maken
Plaats reactie