Dumet Watches, startup!

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Precies.. wanneer tritium vrij kan komen.. dan is het een ander verhaal.. gelukkig zit tritium in horloges in glazen Capsules, en is de hoeveelheid, en vooral de intensiteit van de vrijkomende straling erg laag.

er zijn horlogeliefhebbers die graag een horloge willen hebben met Tritium op de wijzerplaat, want.. ja.. het geeft echt een enorme bak licht.. continu..alsof je met 12 "TL-buisjes" op je wijzerplaat loopt.. (en .. in zekere zijn zijn het ook TL Buisjes.. want er zit niet alleen Tritium in, maar ook een poeder dat door de straling van het Tritium gaat opgloeien)

Nadeel.. de halveringstijd.. 12½ jaar ongeveer.. en dan geeft je horloge geen spatje licht meer.. Radium bleef wat langer lichtgevend, maar de hoeveelheid straling.. enfin.. we weten het inmiddels..

Wat ben ik dus blij met de uitvinding van "Superluminova", een materiaal gebaseerd op Strontium-Aluminaat ( en.. nu hoor ik jullie denken.. "Strontium", da's toch radioactief?.. Nee.. niet het Strontium in "luminova"
Afbeelding
en het is er in allerhande kleurtjes..
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door mjeuring »

Halfwaardetijd is de tijd waarin de hoeveelheid straling halveert en bij tritium buisjes dus ook de lichtopbrengst. Na 12,5 jaar is de oobrengst 50% en na 25 jaar 25%.
Maar idd, mooi spul dat strontium verf. Beetje betaalbaar? Weet nog wel een paar leuke toepassingen :lol:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

mjeuring schreef:Halfwaardetijd is de tijd waarin de hoeveelheid straling halveert en bij tritium buisjes dus ook de lichtopbrengst. Na 12,5 jaar is de oobrengst 50% en na 25 jaar 25%.
Maar idd, mooi spul dat strontium verf. Beetje betaalbaar? Weet nog wel een paar leuke toepassingen :lol:
't is geen verf, het is poeder dat je met een "binder" tot een pasta mengt.. dat poeder.. dat komt in kleine flesjes.. net als de lak/binder en de verdunner.

poeder kost €17,-/gram.. je kunt goedkoper Coke kopen.. maar daarvan wordt het alleen licht in je hoofd.. :lol:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Afbeelding

Zo blij met mijn horloge.. alles klopt eraan.. de vorm van de kast, de kleur en vormgeving van de wijzerplaat, de citroengele secondenwijzer, en die sunburst.. zo mooi om het zonlicht te zien spelen op de wijzerplaat..

Ja.. 't was file.. dus kon ik veilig een plaatje schieten.. :lol:
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Leeuwinga »

't was file.
in Bakhuizen ?
tantan
Donateur
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door tantan »

Vakwerk Arie met een hoofdletter V.

ik ben toevallig vorige week bij de watch company in amsterdam geweest. dan is het mooi om te zien hoe de kleine (nederlandse) merken daar ook gewoon in de etalage liggen: van der klauw, van der gang en oostwegel. ik heb daar je naam eens genoemd dat die van jouw daar ook wel mooi tussen zou passen. wie weet... succes
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Leeuwinga schreef:
't was file.
in Bakhuizen ?
Ohja... dat komt voor.. als het goed weer is, en onze oosterburen hebben vakantie, dan trekken ze massaal naar "it Gaasterlân", zodat het inwoneraantal Fors toeneemt.. en dan kan het wel eens gebeuren dat er 2 auto's voor je staan als ze uit het dorp de provinciale weg op willen.. en meer dan 1 auto voor je.. dat heet hier "File" :lol: :lol:

Tantan schreef:ik heb daar je naam eens genoemd dat die van jouw daar ook wel mooi tussen zou passen. wie weet... succes
Welke naam?.. Bedrijfsnaam, Nickname, of mijn naam?.. anders weet ik niet onder welke naam ik me voor moet stellen als ik er eens langs ga..

Hebben ze alleen Van der Klaauw, Van der Gang en Oostwegel?..Meer niet?.. geen Pellikaan, Geen Holke Dijkman, geen Sywert Hofstra, geen TWCO, Geen Aevig, geen Holthinrichs, geen...

Doet me toch een beetje denken aan:

:lol:
tantan
Donateur
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door tantan »

ik heb je bedrijfsnaam genoemd, de rest niet. ze hebben alleen de merken die ik genoemd heb.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Afbeelding

Vanmorgen ben ik "live" gegaan met de Crowdfunding.. voor de oplage van 10 stuks zijn er al 4 die hebben ingetekend..

Hetgeen betekent dat het project al voor 40% "funded" is..

'k heb op mijn Website: http://www.dumetwatches.com een onderform geplaatst voor de liefhebbers
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Toxiq »

Tof...ik hoop dat je over een paar weken met een grote glimlach achter je pc zit en de 10 ruimschoots voorbij gaat...
Succes met de crowdfunding
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Afbeelding

ik heb de wijzers en wijzerplaat overnieuw gedaan..

Binnenkort start ik met een nieuw Media Offensief.. en ik ga de crowdfundingtermijn verlengen.
twentetwente
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:59
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door twentetwente »

Hoe gaat het met de crowdfunding?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Helaas blijft de Crowdfunding steken op 4 exemplaren.. op zich niet verkeerd, maar ik zou graag zien dat ik er meer verkoop natuurlijk, daarom ga ik de termijn verlengen.

Ik kom binnenkort ook met nieuwe foto's om potentiële klanten over de streep te trekken.
twentetwente
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:59
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door twentetwente »

Hoe gaat het tegenwoordig met de verkoop?
Plaats reactie